سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صدور ۳ اخطاریه بهداشتی در سنندج/ تعامل خوب اصناف با محدودیت‌های کرونایی

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در سه روز گذشته تنها ۳ مورد اخطاریه بهداشتی در سنندج صادر شده است.

آرزو فلاحی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، گفت: متصدیان و مسئولین اصناف، ادارات و مراکز خدماتی مختلف در سطح شهر در روند اقدامات کنترلی همکاری لازم را با اکیپ‌های نظارتی به عمل آورده‌اند.

او خاطرنشان کرد: در طی سه روز گذشته ۱۲ اکیپ نظارتی و بازرسی متشکل از کارشناسان بهداشت محیط این مرکز، اداره اماکن، نیروی انتظامی و صمت از ۱۵۰ مرکز تهیه و توزیع و عرضه مواد خوراکی، آشامیدنی، بهداشتی و صنوف دیگر بازدید نموده و فقط ۳ مورد صدور اخطاریه بهداشتی به مراکز خاطی صادر شده که نشانه تعامل صنوف در این زمینه است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، ادامه داد: در این مدت تعداد ۱۰ مورد اخطاریه‌های صادر شده و ۹ مورد شکایات مردمی ثبت شده در سامانه جهت حصول نتیجه مورد پیگیری لازم قرار گرفته و چهار مکان نیز صلاحیت بهداشتی جهت ارایه خدمات دریافت نمودند.

فلاحی با بیان اینکه بازرسی ویژه از مراکز درمانی خصوصی و مطب پزشکان در اپیدمی کرونا به صورت روتین در دستور کار این مرکز قرار دارد، افزود: درمانگاه خیریه بهاران نیز با توجه به افزایش مراجعه کنندگان به این مرکز در این مدت مجدداً مورد بازرسی قرار گرفت.

او با اشاره به نمونه‌برداری از سه مورد نان خبازی‌های منتخب در سطح شهر سنندج جهت تعیین میزان نمک استفاده شده و تست استفاده از جوش شیرین در مدت زمان یاد شده، گفت: همچنین از ۴۲ مورد مواد غذایی آماده طبخ در مراکز عرضه مواد غذایی و خوراکی مختلف نمونه‌برداری‌های لازم جهت تایید سلامت مواد مذکور به عمل آمده است.

این مقام مسئول در خصوص روند پیگیری و نظارت بررفع مشکلات آب شرب شهری تصریح کرد: در طی سه روز گذشته ۶۸ مورد تست کلر سنجی در سطح شهر و ۲۸ مورد آب شرب شهری و روستائی جهت تایید سلامت آب مورد نمونه برداری قرار گرفته است.

فلاحی در ادامه اظهار کرد: در طی بازدید‌های یاد شده مقدار ۹۵ کیلوگرم انواع مواد غذایی تاریخ گذشته و غیر قابل مصرف کشف و ضبط گردید و یک نفر متصدی آرایشگاه زنانه به جهت فک پلمپ مکان مذکور جهت طی مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فلاحی ضمن اشاره به دفن اجساد مبتلا به کرونا طبق دستورالعمل‌های بهداشتی افزود: در طی همین مدت کارشناسان بهداشت محیط این مرکز نظارت و اقدامات کنترلی خود را بر روند تغسیل و تدفین اجساد مبتلا به کرونا در آرامستان محمدی و اعزام اموات به روستا‌های همجوار با رعایت کامل موازین بهداشتی را انجام داده‌اند.

او با اشاره به فعالیت مراکز سرپایی ۱۶ ساعته نمونه گیری کرونا ویروس، عنوان کرد: در طی سه روز گذشته ۳۸۷ نفر از همشهریان سنندجی در این مراکز مورد تست کرونا قرار گرفته اند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.