عنایت الله رحیمی، در این مراسم یکی از پایههای اصلی توسعه هر شهر را توسعه فرهنگی در قالب کالبد و فیزیک و فعالیتهای فرهنگی دانست و ابراز امیدواری کرد با ایجاد زیرساختهای کالبدی شاهد انجام فعالیتهای فرهنگوران و فرهیختگان در چنین مکانهایی و حرکت صدرا در مسیر پیشرفت همه جانبه باشیم.
او با اشاره به اینکه در چند سال گذشته اقدامات درخور توجهی در شهر صدرا انجام شده است، افزود: تعیین تکلیف نسخه تجدید نظر طرح تفصیلی شهر صدرا یکی از این اقدامات اثر بخش است که امیدواریم با ابلاغ این طرح جدید دستگاههای اجرایی با دانستن وظایف و تکالیف خود، خدمت رسانی به این شهر را بهتر از گذشته انجام دهند.
رحیمی ادامه داد: اگر از سال ۷۴ تا کنون که شهر صدرا ایجاد شده است، سالانه سه مدرسه در این شهر ساخته میشد، در حال حاضر فضای آموزشی دارای بیش از ۵۰ مدرسه بود که بی شک آرامش و رفاه بیشتری برای ساکنان صدرا در پی داشت.
او بیان کرد: در سالهای گذشته تلاشهای چشمگیری برای جبران عقب ماندگیها در شهر صدرا انجام شده که نتایج مهمی در خدمت رسانی به مردم و توسعه این شهر دارد.
استاندار فارس همچنین از انجام اقدامات کارشناسی برای ارتقا جایگاه سیاسی و اداری شهر صدرا و تفاهم با نمایندگان شهرستان در این زمینه خبر داد و گفت: در صورت تصمیمگیری نهایی وزارت کشور نمایندگان دولت در این شهر مستقر خواهند شد.
او به گسترش زیر ساختهای حمل و نقل درون و برون شهری صدرا نیز اشاره کرد و افزود: ساخت خیابانها، تعریض و تعمیر ورودی صدرا، تعریض ورودی دوم که به شکل آزاد راه عمل میکند و به زودی به بهره برداری میرسد، احداث جاده شیراز به سمت باجگاه از جمله اقداماتی است که شهر صدرا را از بن بست خارج و این شهر را به عنوان شهر برتر در سلسله مراتب سکونتی استان فارس مطرح خواهد کرد.
استاندار فارس بیان کرد: همدلی و هماهنگی و ارادهای که بین نهادها و دستگاههای استان وجود دارد زمینه توسعه و حرکت رو به جلو شهر صدرا فراهم شده است.
او همه افراد را به انصاف دعوت کرد و گفت: بعضی افراد با وارد کردن هجمههایی در فضای مجازی، میگویند در صدرا کاری انجام نشده در حالی که یک مقایسه ساده نشان میدهد در چند سال گذشته چه خدماتی به این شهر ارائه شده است.
استاندار فارس ضمن تبریک هفته کتاب و کتابداری، به کسب رتبه اول انجمن کتابخانههای فارس اشاره کرد و گفت: جایگاه برتر در امور فرهنگی زیبنده نام بلند آوازه فارس است.
انتهای پیام/