معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس گفت: کتابخانه بزرگ شهر صدرا در پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، احمد احمدی زاده در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته کتاب، گفت: عنوان پایتختی کتاب ایران پس از چندین دوره به شیراز رسید که دارای پیشینه و آوازه درخشانی در پایتختی فرهنگی ایران است.

او با بیان اینکه مهمترین عملکرد‌ها و رویکرد‌ها در شیراز همکاری نهاد‌های شهری در ترویج کتابخوانی است افزود: بازسازی قدیمی‌ترین کتابخانه شیراز و ایجاد شبکه شهروندان کتابخوان و دوستداران کتاب و ایجاد باغ کتاب گام‌های بلندی هرچند با وجود شیوع است که دستگاه‌های مسئول در این مسیر برداشتند.

معاون استاندار فارس گفت: انتظار داریم از همه دستگاه‌های فرهنگی استان و غیر فرهنگی با نگاه فرهنگی که انصافاً تلاش‌های بسیاری در راه پایتختی کتاب کردند کمک کنند تا در این هفته و برنامه‌های سال ۱۴۰۰ برنامه‌های مهمی داشته باشیم.

احمدی زاده با بیان اینکه بیست و هشتمین هفته کتاب که امسال از شیراز به عنوان پایتخت کتاب ایران با شعار «مانایی و دانایی» آغاز می‌شود، افزود: برنامه‌های متنوعی از جمله ۲۷ برنامه عمده در کنار برنامه‌های جانبی می‌تواند در این مسیر شیراز را مهمترین پایگاه ادبی ایران نشان دهد.

او یادآور کرد: مهمترین پروژه هفته کتاب در استان فارس کلنگ زنی کتابخانه شهر صدرا است که در ۴۵۰۰ متر مربع و ۴۱۰۰ متر زیربنا قرار است تا پایان سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد.

تجلیل از نویسندگان و مروجان در هفته کتاب

صابر سهرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت: خوشبختانه عنوان پایتختی کتاب ایران با همدلی همه دستگاه‌ها و حمایت‌های همه جانبه استانداری این مهم بعد از ۵ سال محقق شد و بسیاری از شهر‌های استان فارس به عنوان دوستدار کتاب شناخته شدند.

او در تشریح برنامه‌های فرهنگ و ارشاد فارس در هفته کتاب، گفت: اولین روز از هفته کتاب کلنگ احداث کتابخانه شهر صدرا با حضور معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهر شیراز به زمین زده خواهد شد.

سهرابی به برگزاری آئین کتابگردی در شیراز و بازدید از کتابخانه شهید آیت الله دستغیب اشاره کرد و گفت: دیگر برنامه‌هایی که با همکاری دستگاه‌های اجرایی داریم، با توجه به شعار «دانایی و مانایی» روز‌های بعد تنظیم شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از اهدا کتاب به مدارس کم برخوردار و مناطق عشایری و روستایی شهر شیراز خبر داد و افزود: در جریان بیست و هشتمین هفته کتاب از نویسندگان و مروجان کتاب تجلیل می‌شود.

او به گسترش برنامه کاربردی تلفن همراه «قاصدک» در هفته کتاب به میزبانی پایتخت کتاب ایران هم اشاره کرد و گفت: این برنامه کاربردی با قابلیت‌های بسیار به همراه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب، نشست کتاب و جامعه با حضور مروجان کتاب و تقدیر از چاپخانه داران استان، اجرای نمایش‌های خیابانی با موضوع کتاب و نشست‌های مجازی، نامگذاری یک میدان بنام کتاب در شیراز جزئی از برنامه‌های هفته کتاب در استان فارس است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.