سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی گزارش می دهد؛

حادثه تخریب ساختمان از سوی شهرداری ساوه و پاسخ مسئولان

در پی دست به دست شدن کلیپ حادثه جنجالی تخریب ساختمان در ساوه باشگاه خبرنگاران جوان استان مرکزی این موضوع را پی گیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   در فضای مجازی کلیپی دست به دست شد که تصاویر لحظه‌ی سقوط یک نفر از روی ستون‌های نیمه کاره‌ی بنا‌ی در حال احداثی را نشان می‌داد که واحد اجرائیات شهرداری ساوه قصد توقف عملیات آن را داشت؛ این کلیپ به سرعت در فضای مجازی و شبکه‌های مختلف معاند منتشر شد.

 خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، برای روشن ماجرا به سراغ سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه و شهردار ساوه رفت و ابتدا وضعیت فرد حادثه دیده را از اورژانس جویا شد.

صیدی سرپرست مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه گفت: تنها مصدوم این حادثه آقایی ۳۵ ساله بود که پس از انتقال به مرکز درمانی، در همان روز با رضایت شخصی و حال عمومی خوب مرخص شد.

این حادثه  در برخورد قانونی ماموران با ساخت و ساز‌های غیرمجاز صورت گرفت که علاوه بر مشکل قانونی دارند  به دلیل نداشتن استحکام در بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی  خطری  برای ساکنان و  برای دیگر شهروندان محسوب می‌شوند.

سید مهدی حسینی شهردار ساوه در رابطه با موضوع گزارش گفت: پیش از این گروه اجرائیات شهرداری با هماهنگی مراجع قانونی تذکرات لازم را دادند  صاحب ملک قول مساعد داده بود که خودش کار را متوقف کند اما متاسفانه ساعاتی بعد خبر می رسد که ایشان با جمع کردن افراد  قصد ادامه  ساخت و ساز را  دارد.

حسینی  با بیان اینکه عده‌ای که سابقه‌ی احداث بنا‌های غیر مجاز دارند، بدون توجه به تذکرات مامورین اجرائیات شهرداری، اقدام مجدد به احداث بنای غیر مجاز را کردند افزود: این افراد دارای سوابق متعدد در احداث بنا‌های غیر مجاز در نقاط حاشیه‌ی شهر ساوه هستند که سوابق آن در شهرداری موجود است.

او با اشاره به اینکه سازه فلزی احداث شده در اراضی ملی و بدون مجوز قانونی بنا شده بود و وظیفه‌ی شهرداری در مقابله با سودجویان بیت المال اضافه کرد: این افراد بدون توجه به فرصت‌ها و اخطار‌های قانونی، در حین حضور عوامل انتظامی و شهرداری، با جمع کردن افراد در محل این سازه، به طور عمد اقدام به بالارفتن از سازه‌ی فاقد استاندارد و بدون رعایت موارد اصول مهندسی می‌کنند.

شهردار ساوه بابیان اینکه بررسی‌ها نشان می‌دهد که اسکلت بنا شده، به صورت غیر اصولی و در عمق بسیار کم، به محلی خطرساز حتی برای عابران عبوری تبدیل شده  تصریح کرد:  در برابر مسائل غیر قانونی نمی توانیم کو تاه بیاییم ،حق مردم و بیت المال باید رعایت شود  وقطعا پیگیری قانونی می شود و ایشان باید پاسخگو باشد .

 

 


بیشتر بخوانید:

  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی ساوه

  • جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و حذف زوائد بصری سطح شهر اراک

  • جلوگیری از ۹۴۰ مورد ساخت و ساز غیر مجاز طی یک سال اخیر


در دهه‌های اخیر افزون بر ۲۰ محله حاشیه‌ای به شهر ساوه الحاق شده که اغلب این ساخت و ساز‌ها به صورت غیرمجاز و غیر اصولی در زمین‌های قولنامه‌ای یا بدون کاربری مسکونی انجام شده و اکنون یکی از معضلات مهم این شه رمحسوب می‌شوند.

 

احمد حاج امینی عضو و رئیس سابق شورای اسلامی شهر ساوه اقدام واحد اجرائیات شهرداری ساوه را برای تخریب این ملک غیرمجاز مطابق با قانون دانست و گفت: اجرائیات شهر داری می‌توانست کمی با خویشتن داری بیشتر رفتار کند تا بهانه دست عده‌ای افراد سودجو داده نشود.

حاج امینی افزود: در همین رابطه به زودی جلسه‌ای با حضور اعضای شورای شهر، شهردار و سایر دست اندرکاران برگزار خواهیم کرد و بررسی‌های دقیقی در این خصوص انجام خواهیم داد.

 

مسئولان در حال بررسی این موضوع هستند، اما آنچه که ضروری به نظر می‌رسد، بکارگیری روش‌هایی برای  پیشگیری از دست اندازی به اراضی ملی و ساخت و ساز‌های غیر مجاز است.

 

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
حشمتی ، نیشابور
۱۱:۵۰ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
چیزی بدی که در شهرداریها مرسوم است وقتی پروانه جدیدی برای ملک میگیری پروانه قبلی ابطال و پول چند سال قبل را به شما میدهند و چند برابر باید پول بدهی تا همان پروانه را بدهند در صورتی که باید متراژ پروانه قبلی را به متقاضی پروانه بدهند نه نرخ ریالی چند سال قبل را
مهندس محمد شرافت
۱۱:۰۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
راهکاری پیش گیری از توسعه حاشیه نشینی با مشارکت شهرداری ومالیکن .... قابل عمل می باشد