سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد:

در اوج بیماری کرونا هستیم و هرچه جلوتر می‌رویم شرایط سخت‌تر می‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری نسبت به وضعیت شیوع بیماری کرونا هشدار داد و افزود: هم اکنون در اوج بیماری کرونا هستیم و هرچه جلوتر می‌رویم شرایط سخت‌تر می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری نسبت به وضعیت شیوع بیماری کرونا هشدار داد و اظهار داشت: هم اکنون در اوج بیماری کرونا هستیم و هرچه جلوتر می‌رویم شرایط سخت‌تر می‌شود.

او افزود: با توجه به افزایش تعداد مراجعات و بیماران بستری، وضعیت تخت‌های بستری بیمارستان‌های استان مطلوب نیست.


بیشتر بخوانید


رحمانی با بیان اینکه برخی از بیماران غیر کرونایی مانند بیماران دیالیزی و تالاسمی نیاز به مراجعات منظم و مکرر به مراکز درمانی دارند اضافه کرد: این درحالی است بیماران اورژانسی مانند سکته‌های قلبی و مغزی، تصادفات و سوختگی‌ها نیز نیازمند دریافت خدمات بستری هستند.

او با بیان اینکه طی این مدت با پذیرش بیمار کرونایی در بیمارستان تامین اجتماعی حجم قابل توجهی از مراجعات کاسته شده است ادامه داد: با تداوم این روند با مشکل جدی در تامین تخت بستری و ارائه خدمات به بیماران مواجه خواهیم شد.

رحمانی با بیان اینکه طولانی شدن مدت شیوع بیماری موجب خستگی و فرسودگی جسمی و روحی کادر درمانی و کاهش آستانه تحمل مردم و بویژه همراهان بیماران شده است گفت: این شرایط موجب ایجاد تنش می‌شود.

او افزود: مداخله همراهان بیمار در روند درمان و درخواست‌های نابه جا از کادر درمانی و اصرار برای تجویز داروی خاص شرایط کار را برای این عزیزان سخت‌تر کرده است و احتمال درگیری را بالا می‌برد.

رحمانی اضافه کرد: نیرو‌های کمکی برای مداخله باید آموزش دیده باشند و در خصوص نحوه حضور و تامین امکانات رفاهی این عزیزان در مراکز درمانی هم اندیشی و از سوی سایر دستگاه‌ها کمک شود.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.