معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، بر لزوم رعایت اصول قرنطینگی از سوی مراقبین مبتلایان به کرونا به مدت دو هفته تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مراقبت در بیمارستان از بیماران مبتلا به کرونا که نیاز به مراقب ندارند و قادر به انجام کار‌های شخصی خود هستند جدا توصیه نمی‌شود.

او افزود: مراقب بیماران حین تحویل بیمار به مراقب بعدی حتما شرایط بیماری را توضیح بدهند.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: همچنین مراقب بیمار کرونایی پس از برگشت به منزل حتما به مدت دو هفته اصول قرنطینگی را رعایت نمایند و مراقب بیمار کرونایی حتما از ماسک ان ۹۰ و ۵ لایه، شیلد و گان استفاده و نکات خود ایمنی را رعایت نمایند.

او ادامه داد: مراقب بیمار کرونایی تا حد امکان نیز باید از رفت آمد غیر ضروری در راهرو‌های بیمارستان خودداری و به سایر بیماران و کادر درمان کمک و همکاری لازم با کادر درمان را داشته باشند.

رحمانی گفت: مراقب بیمار کرونایی، برای استفاده از دارو‌های گران قیمت و بعضا بی تاثیر برای درمان بیماران کرونایی اصرار نداشته باشند.

او افزود: با توجه به تحمل فشار سنگین کاری و روحی از سوی کادر درمانی و پرسنل، از همراهان بیماران خواسته می‌شود به دلایل و برای موضوعات کوچک از درگیری و ایجاد تنش با این عزیزان اجتناب نمایند.

رحمانی، با بیان اینکه پیش از شیوع بیماری کرونا حدود ۳۰ تن اکسیژن مایع مصرف می‌شد که این میزان در مدت شیوع کرونا تقریبا به ۲۰۰ تن رسیده است، از مراقبین بیماران کرونایی خواست، از دستکاری دستگاه‌های اکسیژن و هدررفت اکسیژن، خودداری نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار