سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نخستین مدرسه ویژه دانش آموزان اوتیسم در سنندج کلنگ زنی شد

کلنگ احداث اولین مدرسه مستقل اوتیسم استان کردستان با حضور معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سنندج به زمین زده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید جواد حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور در آیین کلنگ‌زنی مدرسه خیر ساز اوتیسم شهرستان سنندج گفت: ساخت یکصدوسومین مدرسه از ۲۱۰ فضای آموزشی مورد نیاز آموزش و پرورش استثنایی در قالب طرح از خشت تا بهشت آغاز شد.

او افزود: این پروژه آموزشی توانبخشی یکی از ۱۴ مدرسه ویژه دانش‌آموزان طیف اوتیسم است که طی سال آینده در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور بیان کرد: این مدرسه خیرساز در دو هزار و ۵۰۰ متر مربع دارای۱۴ کلاس درس، اتاق‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی، فضای مناسب فعالیت‌های هنری و ورزشی و سالن جلسات به بهره‌برداری می‌رسد.

حسینی افزود: خدمات آموزشی و خدمات غیر دارویی از قبیل روانشناسی، کار درمانی، گفتاردرمانی، بازی درمانی، شن درمانی، ماساژ درمانی و سفالگری در این مرکز به دانش‌آموزان اوتیسم ارائه می‌شود.

معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور تصریح کرد: آموزش و پرورش استثنایی کردستان در سال تحصیلی جاری به ۹۵ دانش‌آموز طیف اوتیسم خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می‌دهد.

او افزود: سعی براین است پایان نیاز به مدارس استثنایی را در کشور جشن بگیریم و تا پایان سال ۱۵۰ مورد ساخت مدارس اتیسم را اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.