رنجبر گفت: اتاق‌های بازی ویادگیری بستری مناسب برای پرورش خلاقیت، مهارت ورشد توانمندی‌های دانش آموزان است.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، با اشاره به بازی به عنوان فرآیندی درمانی ویکی از نیاز‌های اساسی کودکان گفت: اتاق‌های بازی با رویکرد درمانی، تربیتی وآموزشی برای تقویت روحیه نشاط دانش آموزان وارتقای کیفیت یادگیری در مدارس با نیاز‌های ویژه دوره ابتدایی استان در حال فعالیت است.

رنجبرافزود: دانش آموزان با نیاز‌های ویژه فراگیری مهارت‌های مانند کنترل خشم، خودکنترلی، استقلال، تقویت حواس وشکوفایی توانمندها، تخلیه هیجانات وبرقراری ارتباط با هم سالان را در ۱۳ آموزشگاه استثنایی دوره ابتدایی استان تمرین می‌کنند.

رئیس آموزش وپرورش استتثنایی استان با اشاره به اهمیت اتاق‌های بازی و خلاقیت در فرآیند تعلیم وتربیت وشاداب سازی مدارس تصریح کرد: بیش از ۷۰۰ دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی آموزش‌های عملی وکاربردی را تمرین می‌کنند.

او با اشاره به اهمیت جایگاه دوره ابتدایی در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش گفت: بازی وسرگرمی در این دوره باید در محوریت کاری قرارگیرد تا دانش آموزان نکات آموزشی و مهارت‌های اجتماعی را از طریق بازی وسرگرمی یاد گیرند.

رنجبر افزود: دانش آموزان آسیب دیده بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، اُتیسم و نیازویژه ذهنی یادگیری همراه با دست ورزی وفعالیت‌های عملی را در اتاق‌های بازی درمانی و خلاقیت آفرینی تمرین می‌کنند.

او با بیان اینکه دانش آموزان از طریق بازی زندگی در آینده را تجربه می‌کنند، افزود: این بازی‌ها با تقویت فکر، خلاقیت وتمرکزدانش آموزان آن‌ها را به تحرک و کارگروهی تشویق می‌کند.

رنجبر اعلام کرد: با توجه به اینکه کودکان با زبان بازی، تصویری و لمس بهتر آموزش می‌بینند می‌توان در بازی‌های گروهی واستفاده مشترک از وسایل بازی روابط اجتماعی، قانون ومقررات، حق وحقوق ونوبت را به آنان آموزش داد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی با بیان اینکه در دنیای کودکان بازی ابزارمهم، مؤثر وبخشی از زندگی آنهاست، افزود: این بازی‌ها محدود به تعدادی اسباب بازی در یک اتاق نیست بلکه هدف بستر سازی فرهنگی برای دیدن کودکان وپاسخگویی به نیاز آن‌ها برای یادگیری است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.