سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره سد‌های خوزستان ۳۰ درصد کاهش یافته است

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: بنا برگزارش سازمان آب و برق استان میزان آب ذخیره سد‌های خوزستان ۳۰ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید بن‌عباس مدیر کل مدیریت بحران خوزستان گفت: سازمان آب و برق استان معتقد است نبود بارندگی موثر در حوضه‌های آبریز علت کاهش ذخیره سد‌های خوزستان بوده و میزان آب ذخیره سد‌های خوزستان ۳۰ درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است.

او افزود: براساس پیش بینی و گزارش‌های اداره کل هواشناسی خوزستان میزان بارش در ماه‌های آذر و دی کمتر از نرمال و در بهمن ماه بیشتر از حد نرمال است.

بن عباس بیان داشت: حدود ۳۱ میلیون مترمکعب در استان نیازمند لایروبی است، اما با توجه به محدودیت منابع مالی ضرورت دارد که از سوی کمیته فنی تنها نقاط بحرانی که احتمال آسیب به سکونتگاه وجود دارد شناسایی و آن‌ها لایروبی شوند و بیش از ۷۰ درصد نقاط بحرانی فاضلاب و دفع آب‌های سطحی در شهر‌ها لایروبی شدند.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان ادامه داد: فرمانداران نسبت به افرادی که به سیل‌بند‌ها تعرض می‌کنند و باعث تخریب آن می‌شوند اعلام جرم کنند و با آن‌ها برخورد صورت گیرد و همچنین سازمان جهاد کشاورزی باید در زمینه حفظ سیل‌بند‌ها کشاورزان را آموزش دهد.

این مقام مسئول  با بیان خطرات ناشی از استقرار عشایر در حاشیه رودخانه‌ها گفت: عشایر باید از حاشیه رودخانه‌ها جابجا شوند و تنها نباید به یک تعهد کتبی اکتفا کرد و بنا بر گزارش جهاد کشاورزی خوزستان در حال حاضر تنها ۴۰ درصد سطح زیرکشت استان تحت پوشش بیمه هستند که این میزان قابل قبول نیست و باید به ۸۰ درصد افزایش یابد.

او اظهار داشت: از این رو ضرورت دارد که جهاد کشاورزی استان مساله اهمیت بیمه محصولات کشاورزی را برای کشاورزان تبیین و روشن نمایید و اعلام کند که در صورت بیمه نبودن سطح زیر کشت خسارتی به کشاورزان پرداخت نخواهد شد.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.