مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آغاجری گفت: عملیات لایروبی و تخلیه رسوبات رودخانه مارون به منظور بهبود کمی و کیفی آب روستای این شهرستان انجام شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مجید گیاهی، مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آغاجری با اشاره به کاهش بارندگی ها و وقوع پدیده خشکسالی طی سال های اخیر بیان داشت: همین امر سبب کاهش ذخیره آب سد مارون و به تبع آن کم آب شدن این رودخانه شده است.

وی با بیان اینکه ورود به فصل گرما طی هفته‌ های گذشته موجب شده رودخانه مارون با افت شدید و کاهش سطح آب مواجه شود، اذعان کرد: به همین دلیل امکان برداشت آب از محل اسکله آبگیر چم نظامی امکانپذیر نبود.

گیاهی، کاهش سطح آب رودخانه مارون را سبب گل آلودی و افزایش رسوبات و در نتیجه افت شدید فشار آب در 18 روستای تحت پوشش مجتمع آبرسانی عنوان کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان آغاجری اظهار داشت: به منظور رفع این مشکل و با حمایت فرمانداری و شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجری، عملیات لایروبی مسیر رودخانه به‌ طول 500 متر و تخلیه رسوبات به حجم 4 هزار متر مکعب از محل اسکله آبگیر توسط اکیپ تعمیرات و نگهداری این امور صورت گرفت.

این مقام مسئول با بیان اینکه عملیات لایروبی و تخلیه رسوبات بدون توقف آبرسانی به اهالی 18 روستا انجام شد، افزود: با انجام این عملیات آب شرب اهالی روستای تحت پوشش این مجتمع آبرسانی به ‌لحاظ کمی و کیفی بهبود یافت.

انتهای پیام/گ

لایروبی و تخلیه رسوبات رودخانه

برچسب ها: آب و فاضلاب ، خشکسالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار