سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازار مسکن ریزش آنچنانی در پیش ندارد

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت : بازار مسکن مانند سایر بازار‌های مالی از جمله دلار و طلا ریزش آنچنانی در پیش ندارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بابک مرادی رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با اشاره به آینده وضعیت بازار مسکن همزمان با کاهش قیمت برخی بازار‌های مالی دیگر، گفت : مسکن شرایط ویژه‌ای دارد و بعید است ریزش و شکست قیمت مانند آنچه در بازار‌های دیگر رخ می‌دهد، در بازار مسکن هم اتفاق بیفتد.

او گفت : قیمت تمام شده مسکن متاثر از دو عامل قیمت زمین و مصالح ساختمانی است که کاهش قیمت چندانی را در این دو بخش نداشته ایم و از همین رو مسکن نیز چندان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.

مرادی افزود: اگر کاهش قیمت در سایر بازار‌ها همچنان ادامه پیدا کند، ممکن است مسکن نیز با کاهش قیمت جزیی مواجه شود، اما این کاهش چندان قابل توجه نخواهد بود.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه احتمال افزایش قیمت مجدد مسکن در ماه‌های آینده را نیز بعید دانست و افزود: اکنون قیمت‌ها تا حدودی در بازار به ثبات رسیده و طی حدود دو ماه اخیر افزایش چندانی نداشته ایم.

مرادی آنچه که برای بازار مسکن طی ماه‌های آینده رخ می‌دهد را رکود شدید دانست و ادامه داد: این رکود از دو ماه قبل آغاز شده و به نظر می‌رسد ادامه دار باشد.

او درباره دلایل این رکود ادامه داد: متقاضیان خرید مسکن در شرایط کنونی به امید پایین آمدن قیمت‌ها دست نگه می‌دارند و از سوی دیگر فروشندگان نیز حاضر به کاهش قیمت ملک خود نیستند، مگر مواردی که فرد نیاز شدید داشته باشد و ملک را زیر قیمت بفروشد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه نمی‌توان زمان دقیقی برای پایان رکود بازار مسکن پیش‌بینی کرد، گفت: تجارب گذشته نشان می‌دهد دوره‌های رکود بازار مسکن حداقل دو تا سه سال طول می‌کشد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.