سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۲۰۰ مددجوی محکوم مالی چشم انتظار کمک‌های خیرین

مدیر کل زندان ها‌ی استان یزدگفت: هم اکنون ۲۲۰ نفر زندانی محکوم جرائم غیر عمد چشم انتظار کمک خیرین، نهاد‌ها و بنیاد‌های نیکوکاری هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  رضا ذوالفعلی نژاد مدیر کل زندان‌ها ی استان یزد گفت: هم اکنون تعداد ۲۲۰ مددجوی محکوم مالی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می برند که از این تعداد ۹ محکوم مالی زن بوده و تعداد ۲۱۱ نفر از آن‌ها مرد هستند.

او با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان، افزود: بیشترین طیف مددجویان مالی و تحت پوشش ستاد دیه به ترتیب شامل بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته با تعداد ۱۳۵ زندانی و در رتبه‌های بعدی بدهکاران مهریه با ۷۳ زندانی و نفقه با ۴ زندانی و در رتبه بعدی مددجویان محکوم به پرداخت دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه عمد با تعداد ۸ مددجو قرار دارند.

ذوالفعلی نژاد ادامه داد: بدهی این مددجویان مبلغ ۱۶۰ میلیارد تومان است که تاکنون مبلغ ۲۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به همت اعضاءکمیته صلح و سازش این ستاد از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردیده و برای آزادی آن‌ها مبلغ ۱۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان نیاز است که امیدواریم با تلاش اعضاءکمیته صلح و سازش ستاد دیه و شورای حل اختلاف و مددکاران زندان‌ها، این مبلغ کاهش پیدا کند.

مدیر کل زندان‌های استان با اشاره به وضعیت کنونی جامعه با وجود ویروس کرونا افزود: متأسفانه امسال به علت شیوع ویروس کوید ۱۹ امکان برگزاری جشن گلریزان به شکل سال‌های قبل با حضور مردم در استان امکان پذیر نبود، اما با تلاش کارکنان ستاد دیه جشن‌های گلریزان در استان یزد با رویکردی متفاوت و به صورت آنلاین و زنده برگزار که مورد استقبال خیرین، نیکوکاران و عموم مردم دارالعباده قرار گرفت.

او ضمن تقدیر از رسانه‌ها به دلیل تبلیغ و ترویج فرهنگ کمک به آزادی زندانیان جرائم غیر عمد گفت: خبرگزاری‌ها و صفحات فضای مجازی استان میتوانند نقش بسزایی در ترغیب و تشویق مردم به منظور کمک به آزادی زندانیان ایفا کنند که خوشبختانه  امسال این حمایت بسیار پررنگ و تاثیر گذار بوده است و امیدواریم شاهد همکاری بهتر و بیشتر تمامی رسانه‌ها در انعکاس اخبار باشیم.

ذوالفعلی نژاد در پایان با اشاره به اینکه ستاد دیه یک نهاد مردمی است از عموم مردم درالعباده و خیرین و نیکوکاران خواست تا با کمک‌های خود زمینه آزادی محکومین مالی و بازگشت آن‌ها را به آغوش خانواده فراهم نموده و باعث خوشحالی آن‌ها گردند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.