رئیس ستاد دیه استان یزد از آزادی پنج مددجو محکوم مالی استان به مناسبت شهادت امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، اسلام افشون، رئیس ستاد دیه استان یزد گفت: همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) پنج نفر از محکومین مالی جرائم غیر عمد از زندان آزاد شدند که برای آزادی این محکومین مالی مبلغ ۲۵ میلیارد و ۵۵۶ میلیون ریال نیاز بود.

او افزود: به همت اعضاءکمیته صلح و سازش این ستاد مبلغ ۲۰ میلیارد و ۹۰۶ میلیون ریال از شکات گذشت رضایتمندانه اخذ گردید و مبلغ چهار میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال از منابع این ستاد شامل کمک‌های خیرین و نیکوکاران نوع دوست و تسهیلات بانک‌های عامل،  به حساب سپرده دادگستری واریز و زمینه آزادی این پنج نفر و بازگشت آن‌ها به آغوش خانواده فراهم شد.

افشون  بیان کرد: مردم، هیئت‌ها و بسیاری از صاحبان روضه خوانی‌ها در اجرای طرح " هر هیئت آزادی یک زندانی" بسیار همکاری کردند به طوری که مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد اهدا شد.

رئیس ستاد دیه استان یزد اضافه کرد: هم اکنون تعداد ۱۹۱ زندانی جرائم غیر عمد در زندان‌های استان به سر می برند که برای آزادی آن‌ها بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان نیاز است.

افشون با تشریح وضعیت محبوسان جرایم غیرعمد استان، اظهار کرد: بیشترین طیف مددجویان مالی و تحت پوشش ستاد دیه به ترتیب شامل بدهکاران اوراق تجاری چک و سفته، مهریه و نفقه، دیه ناشی از تصادفات رانندگی، حادثه کار و دیه شبه عمد است.

انتهای پیام/ غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.