سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره برداری از ۴۰ هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی در نهالستان منابع طبیعی مُهر

در راستای احیاء اراضی بیابانی و انجام عملیات جنگلکاری، بهره برداری از ۴۰ هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی در نهالستان منابع طبیعی شهرستان مُهر آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، ابوالفضل رسایی فرد سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهر،گفت: نهالستان منابع طبیعی با مساحت ۱۲۰۰ مترمربع در دو قسمت مجزا توان تولید ۴۰ هزار اصله نهال جنگلی و بیابانی را دارد.

او، بیان کرد: در این نهالستان گونه‌های جنگلی و بیابانی از قبیل آکاسیا ویکتوریا، استبرق، سوبابل، تمر هندی، آکاسیا سالسینیا و درمان عقرب تولید می‌شود.

رسایی فرد، تصریح کرد: هزینه تولید نهال‌ها از اعتبارات ملی تامین می‌شود و در اجرای طرح‌های بیولوژیک، مبارزه با بیابان زایی و جنگلکاری‌های شهرستان مهر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهر، ادامه داد: این نهالستان هرساله، علاوه بر نیاز شهرستان نهال‌های مورد درخواست شهرستان‌های همجوار را نیز تامین و توزیع می‌کند که در سال جاری نیز تاکنون ۱۰ هزار اصله نهال از گونه‌های تولید شده در بخش بیابان در اختیار اداره منابع طبیعی شهرستان لامرد قرار گرفته است.

انتهای پیام/ت

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.