در راستای تحقق اهداف طرح ۹ در ۹۹ جهش تولید در عرصه‌های منابع طبیعی فارس برای اولین بار در لارستان بیش از سه هزار اصله نهال درخت مورینگا توسط انجمن سبز اندیشان خور تولید شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، منصور رضایی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، گفت: انجمن سبز اندیشان خور که یکی از فعال‌ترین انجمن‌های شهرستان در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست است برای نخستین بار در لارستان اقدام به تولید بیش از سه هزار اصله نهال درخت مورینگا کرده است.

او، در خصوص تولید این گونه گیاهی بیان کرد: تولید نهال گیاهان و درختانی که خواص دارویی دارند در هر منطقه علاوه بر سازگاری آن گیاه با اقلیم در زمان تولید، کاهش تلفات انتقال را نیز به دنبال دارد.

رضایی با اشاره به اینکه تولید نهال‌های مذکور در نهالستان این انجمن و از سوی خیران دوستدار منابع طبیعی و محیط زیست انجام شده است، تصریح کرد: پیش از این، نهال‌های مورد نیاز از سایر شهرستان‌ها تامین می‌شد که امری هزینه بر برای انجمن و از موانع توسعه این درخت در شهرستان بود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان لارستان، ادامه داد: پس از تولید، نهال‌ها به منظور کاشت در عرصه‌های منابع طبیعی به صورت رایگان توزیع و در مناسبت‌های مختلف با مشارکت اعضای انجمن  به منظور افزایش سطح پوشش گیاهی کشت می شوند.

او، افزود: نهال درخت مورینگا با توجه به سازگار بودن با مناطق خشک و نیمه خشک و تحمل طیف گسترده‌ای از شرایط آب و خاک، علاوه بر استفاده دارویی از ریشه، برگ، شاخه، گل و بذر آن می‌تواند در مبارزه با بیابان زایی و ایجاد فضای سبز نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

رضایی، اضافه کرد: نهال درخت مورینگا درخت بومی شمال هندوستان بوده که در ایران به نام گز روغنی شناخته و به درخت معجزه گر نیز معروف است که ریشه ف برگ، گل و بذر آن برای درمان بیماری‌هایی همچون فشار خون، بالا بودن چربی‌های مضر، کاهش وزن و تنظیم قند خون تحت نظارت پزشک استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودواحدی
۱۴:۴۴ ۲۹ دی ۱۳۹۹
سلام سه سال پیش کاشتم ۱۰ تا شکوفه هم داده فقط منتظر بذرشم