سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بسته کمیته امداد:

ایجاد ۴ هزار و ۳۷۷ فرصت شغلی در قالب پرداخت وام‌های قرض الحسنه/طبخ ۴۰۰ پرس غذای گرم برای نیازمندان ثلاث باباجانی

از ابتدای سال جاری تا کنون ۴ هزار و ۳۷۷ فرصت شغلی در قالب پرداخت وام‌های قرض الحسنه اشتغال و تعامل با کارفرمایان و موسسات کاریابی برای مددجویان کرمانشاهی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا طاهری معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به پرداخت وام‌های قرض الحسنه اشتغال بدون سود و بدون نیاز به سپرده گذاری به مددجویان تحت حمایت، گفت : تعهد کمیته امداد در سال ۹۹ پرداخت ۲۱۷ میلیارد تومان اعتبار به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از شش هزار نفر در استان است.

او با بیان اینکه تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان از این اعتبار جذب و به مددجویان متقاضی و جویای کار پرداخت شده است، گفت : با پرداخت این میزان وام قرض الحسنه در هفت ماهه امسال برای سه هزار و ۱۸۷ مددجوی کرمانشاهی فرصت شغلی زودبازده ایجاد شده است.

او ادامه داد: وام‌های اشتغال مددجویی از محل اعتبارات امدادی، بانکی و توسعه روستایی تامین می‌شوند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه این نهاد در کنار پرداخت وام‌های قرض الحسنه با موسسات کاریابی و کارفرمایان به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تعامل برقرار می‌کند، گفت: همچنین از ابتدای سال جاری تاکنون زمینه جذب یک هزار و ۱۹۰ مددجو در استان از طریق کاریابی‌ها فراهم شده است.

 طاهری افزود: سقف وام‌های اشتغال این نهاد هم اکنون ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت هفت ساله است .

کمک هشت میلیون تومانی خیران نیک اندیش برای خانوار‌های نیازمند

رئیس کمیته امداد شهرستان ثلاث باباجانی گفت: با کمک هشت میلیون تومانی خیران نیک اندیش ۴۰۰ پرس غذای گرم برای خانوار‌های نیازمند ثلاث باباجانی طبخ و در میان این خانوار‌ها توزیع شد.

سید امیر حسینی گفت: خیران نیک اندیش با نیت اطعام نیازمندان هشت میلیون تومان به این نهاد اهدا کردند.

او افزود: با این کمک ۴۰۰ پرس غذای گرم برای نیازمندان ثلاث باباجانی براساس دستورالعمل‌های بهداشتی طبخ شده است.

رئیس کمیته امداد شهرستان ثلاث باباجانی ادامه داد: این غذا‌ها در میان خانوار‌های نیازمند آسیب دیده از بیماری کرونا و خانوار‌های ایتام و محسنین توزیع شده است.

حسینی افزود: خیران نیکوکار می‌توانند کمک‌های خود را با مراجعه به دفتر این نهاد در شهرستان ثلاث باباجانی یا سایت الکترونیکی emdad.ir به دست نیازمندان واقعی برسانند.

اشتغال به کار ۷۹ مددجوی سرپل ذهابی از طریق کاریابی‌ها

رئیس کمیته امداد شهرستان سرپل ذهاب گفت: در نیمه نخست امسال از طریق کاریابی‌ها زمینه جذب ۷۹ مددجوی سرپل ذهابی به بازار کار فراهم شده است.

علی اکرم منصوری گفت: یکی از برنامه‌های این نهاد ایجاد فرصت شغلی برای مددجویان از طریق کاریابی و تعامل با کارفرمایان است.

منصوری افزود: در نیمه نخست امسال از طریق کاریابی‌ها زمینه جذب ۷۹ مددجوی سرپل ذهابی به بازار کار فراهم شده است.

او با بیان اینکه کمیته امداد به کارفرمایانی که مددجویان تحت حمایت را به کار گمارند بسته‌های تشویقی اعطا می‌کند، افزود: پرداخت تسهیلات کارفرمایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان در ازای به کارگیری هر مددجو یا پرداخت حق بیمه سهم کارفرما به مدت دو سال متوالی از بسته‌های تشویقی این نهاد است.

رئیس کمیته امداد شهرستان سرپل ذهاب با تاکید بر اینکه کمیته امداد آمادگی دارد نیروی مورد نیاز کارفرمایان و بنگاه‌های کاریابی را براساس مهارت، جنس، سن و.. تامین کند، گفت: این نهاد در صورت نیاز کارفرمایان به نیرو‌های مهارت دیده، آموزش‌های شغلی رایگان به این مددجویان ارائه می‌دهد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.