مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: پدران معنوی حامیان ایتام و فرزندان محسنین استان در نیمه نخست امسال ۱۳ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان به فرزندان خود کمک کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ محسن رخصی مدیرکل کمیته امداد استان کرمانشاه گفت : هم اکنون بیش از ۳۳ هزار حامی نیک اندیش از هفت هزار یتیم در استان کرمانشاه حمایت می‌کنند.

او گفت : حامیان ایتام و فرزندان محسنین امسال با پرداخت ۱۳ میلیارد و ۴۱۱ میلیون تومان، ۳۵ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته به فرزندان خود کمک کردند.

رخصی، میانگین کمک ماهانه حامیان به هر یتیم را ۳۷۲ هزار تومان و به فرزندان محسنین ۲۲۳ هزار تومان اعلام کرد.

او افزود: فرزندان محسنین شامل کودکان با سرپرست ناتوان است.

او با اشاره به اجرای پویش ایران مهربان به منظور دستگیری از نیازمندان به ویژه فرزندان ایتام و محسنین، گفت: مراجعه به دفاتر کمیته امداد، سایت الکترونیکی ekram.emdad.ir و همچنین تماس با شماره ۰۹۶۸۸۷ از درگاه‌های مشارکت خیران در پویش ایران مهربان به منظور کمک به ایتام و فرزندان محسنین به شمار می‌رود .

سه هزار و ۱۸۷ فرصت شغلی با پرداخت ۱۰۸ میلیارد تومان وام قرض الحسنه ایجاد شده است

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه گفت: امسال سه هزار و ۱۸۷ فرصت شغلی با پرداخت ۱۰۸ میلیارد تومان وام قرض الحسنه و یک هزار و ۱۹۰ شغل نیز طی تعامل با کارفرمایان و موسسات کاریابی برای مددجویان کرمانشاهی ایجاد شده است.

 رضا طاهری با اشاره به پرداخت وام‌های قرض الحسنه اشتغال بدون سود و بدون نیاز به سپرده گذاری به مددجویان تحت حمایت، گفت: تعهد کمیته امداد در سال ۹۹ پرداخت ۲۱۷ میلیارد تومان اعتبار به منظور ایجاد اشتغال پایدار برای بیش از شش هزار نفر در استان است.

او افزود: تاکنون ۱۰۸ میلیارد تومان از این اعتبار جذب و به مددجویان متقاضی و جویای کار پرداخت شده است.

طاهری ادامه داد: با پرداخت این میزان وام قرض الحسنه؛ در هفت ماهه امسال برای سه هزار و ۱۸۷ مددجوی کرمانشاهی فرصت شغلی زودبازده ایجاد شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان کرمانشاه افزود: وام‌های اشتغال مددجویی از محل اعتبارات امدادی، بانکی و توسعه روستایی تامین می‌شوند.

طاهری با یادآوری اینکه این نهاد در کنار پرداخت وام‌های قرض الحسنه با موسسات کاریابی و کارفرمایان به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی برای مددجویان تعامل برقرار می‌کند، ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون زمینه جذب یک هزار و ۱۹۰ مددجو در استان از طریق کاریابی‌ها فراهم شده است.

رضا طاهری با یادآوری اینکه در مجموع امسال چهار هزار و ۳۷۷ فرصت شغلی برای مددجویان کرمانشاهی از طریق پرداخت وام و کاریابی ایجاد شده است، گفت: سقف وام‌های اشتغال این نهاد هم اکنون ۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت هفت ساله است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.