سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمبود کارشناسان رسمی دادگستری در کرمان

رییس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری کرمان گفت: در حالی که کارشناسان رسمی کشور در بیش از ۷۰ رشته مشغول به خدمت رسانی هستند استان کرمان تنها در ۴۶ رشته کارشناس رسمی دادگستری دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، غلامعباس پورسیدی، رییس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری امروز در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارشناس، گفت: استان کرمان ۸۸۳ نفر کارشناس در کانون کارشناسان رسمی دادگستری در ۴۶ رشته تخصصی دارد.

او افزود: در کل کشور به خصوص تهران، در بیش از ۷۰ رشته کارشناس وجود دارد این درحالی است که در استان کرمان فقط در ۴۶ رشته، کارشناس رسمی دادگستری داریم.

پورسیدی تصریح کرد: در صدد رفع و جبران این تعداد کمبود رشته از جمله  رشته اسلحه ، خط ، امضا و امور ثبتی هستیم.

او با اشاره به نحوه جذب نیرو برای کانون کارشناسان رسمی دادگستری، تصریح کرد: در کانون کارشناسان رسمی دادگستری جذب کارشناسان رشته‌های مختلف تخصصی با داشتن حداقل مدرک کارشناسی و ۵ سال سابقه مفید براساس قبولی در آزمون کتبی و طی کردن مراحل گزینش است، البته کارشناس انتخاب شده  پس از قبولی باید ۱ سال بصورت کار آموزی مشغول به کار شود.

پورسیدی با اشاره به این که کانون وکلای دادگستری کرمان وابسته به هیچ ارگانی نیست ودارای شخصیت حقوقی مستقل، غیردولتی و غیر سیاسی است ،تصریح کرد: وظیفه کانون کارشناسان رسمی دادگستری، ایجاد زمینه لازم برای جذب نیرو‌های متخصص و متعهد است و برای تامین و تعمیم عدالت و اظهارنظر مشورتی در همه موضوعات تخصصی به همه دستگاه‌ها تلاش می‌کنند.

پور سیدی بیان داشت: ازابتدای سال تاکنون، ۷ هزار ارجاع از کلیه ادارات را پاسخگو بوده ایم.

رییس هیات مدیره کانون کارشناسان رسمی دادگستری کرمان، تاکید کرد: رعایت قانون، ارزیابی قیمت گذاری و اظهارنظر در همه موضوعات باید با نظر کارشناس رسمی رشته‌های مختلف انجام شود و سپس به تائید کانون برسند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.