سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد:

کنترل آلودگی هوای اراک درگرو همکاری تمام دستگاه‌ها

میرزائی گفت: برای برون‌رفت از آلودگی هوا نیازمند هماهنگی‌ها و همکاری‌های بیشتری بین تمام دستگاه‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، رضا میرزائی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت:امسال در فصول پاییز و زمستان و سردی هوا و همزمانی آن با شیوع ویروس کووید ۱۹، شاهد مشکلاتی برای مدیریت وضعیت کیفی هوا خواهیم بود.

میرزائی افزود: برای برون‌رفت از این مشکل نیازمند هماهنگی‌ها و همکاری‌های بیشتری بین تمام دستگاه‌ها هستیم، و امیدواریم امسال با وجود شرایط سختی که داریم با هماهنگی و همکاری‌های لازم به سلامت ازاین مشکل عبور کنیم.

او با بیان اینکه در چند روز گذشته شاهد وضعیت هوای ناسالم در کلانشهر اراک بوده ایم افزود: افزایش ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون طی شش ماهه دوم امسال می‌تواند اثرات مضاعفی بر شیوع ویروس کرونا داشته باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی بیان کرد: در حالی که وارد فصل سرد سال و زمان بروز پدیده اینورژن یا واورنگی دما شده ایم که در این شرایط، آلودگی هوا در سطح شهری مانند اراک باقی می‌ماند و تا زمانی که سکون نسبی هوا را داشته باشیم این شرایط ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: مطالعاتی که در دنیا انجام شده، نشان می‌دهد که هر یک واحد افزایش ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون در هوا بین ۸ تا ۱۵ درصد مرگ و میر ناشی از کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد.

میرزائی با اشاره به نگرانی‌ها از شیوع بیشتر کرونا در ایام آلودگی هوا، گفت: سازمان حفاظت محیط زیست بادر نظر گرفتن شرایط اقتصادی کشور هفت پیشنهاد کم هزینه و در عین حال قابل اجرا در کوتاه مدت برای مدیریت آلودگی هوا طی شش ماهه دوم امسال به ستاد ملی کرونا ارائه کرده است که در کمیته امنیتی آن پذیرفته شده و در انتظار تصویب ستاد ملی کرونا برای اجرا است.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.