سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۱۱ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در اهواز طی یک شبانه روز

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۱۱ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در شبانه روز گذشته با تلاش آتش نشانان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابراهیم قنبری رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به انجام ۱۱ عملیات اطفای حریق و امداد و نجات طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: ساعت ۵ و ۴ دقیقه بامداد آتش سوزی خانه مسکونی در منطقه فاز ۲ پادادشهر خیابان ۷۳ به سامانه ۱۲۵ سازمان اطلاع رسانی شد.

او علت حریق را اتصال برق کولر ۲ تیکه عنوان کرد و افزود: آتش نشانان پس از قطع برق و گاز ساختمان همزمان با ایمن سازی محل شعله‌های حریق را مهار کردند.

قنبری بیان کرد: ساعت ۸ و ۶ دقیقه یکی از ساکنان منزل مسکونی ویلایی در منطقه کیان آباد ۱۸ متری هفتم که یک مرد ۳۰ ساله و دارای سابقه بیماری روحی و روانی بود پس از آتش زدن اثاثیه منزل، درب ورودی ساختمان را بر روی خود و مادرش قفل کرد و گروه اطفای حریق و امداد و نجات سازمان آتش نشانی سریعا در محل حاضر شدند و با استفاده از ابزار تخصصی درب ورودی ساختمان را باز و عملیات اطفا حریق را آغاز کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز اظهار داشت: همچنین گروه نجات آتش نشانان در عملیات جستجو در ساختمان مسکونی مرد ۳۰ ساله را که به علت سابقه بیماری روانی در برابر خروج از میان دود و شعله‌های آتش در مقابل آتش نشانان مقاومت می‌کرد به همراه مادرش از ساختمان خارج کردند و وی را به مامورین ۱۱۰ و امدادگران اورژانس ۱۱۵ تحویل دادند.

قنبری با اشاره به مهار آتش سوزی در آشپزخانه منزل مسکونی ساعت ۱۳ و ۵ دقیقه در کوی مندلی خیابان کروشات یک، به علت اتصال در سیم کشی آشپزخانه توسط آتش نشانان، ادامه داد: آتش نشانان با تجهیزات انفرادی و استفاده از لوله‌های آبرسان شعله‌های حریق را مهار کردند و دود ناشی از حریق را با استفاده از دستگاه مکنده هوا از داخل ساختمان خارج کردند.

او تصریح کرد: آتش سوزی ترانس برق ساعت ۱۵ و ۱۸ دقیقه در شهرک اهواز خیابان مالک اشتر ۲ با عکس العمل سریع آتش نشانان مهار شد. همچنین ساعت ۱۷ و ۲۵ دقیقه بریده شدن سیم‌های فشار قوی برق درمنطقه کیانپارس خیابان ۱۳ غربی آتش نشانان را به محل حادثه کشاند و ماموران آتش نشانی با ایمن سازی محل از بروز برق گرفتگی و حوادث احتمالی جلوگیری کردند.

این مقام مسئول به عملیات نجات از آسانسور در مناطق کیانپارس خیابان ۱۷ غربی، باهنر خیابان سبحان ۲، کوروش خیابان ۶ عامری و عملیات نجات محبوسین در ساختمان‌ها و اماکن در مناطق سی متری نبش پل سیاه، گلستان خیابان اصفهان، کیانپارس خیابان ۱۰ غربی توسط آتش نشانان اشاره و اظهار داشت: در این عملیات‌ها ۱۸ نفر از شهروندان توسط آتش نشانان نجات داده شدند.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.