سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع کالا‌های اساسی در چهارمحال و بختیاری

در نیمه نخست امسال، ۵ هزار تن کالای اساسی در چهارمحال و بختیاری توزیع شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسن شمسی‌پور معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در نیمه نخست امسال پنج هزار تن کالای اساسی شامل آرد، روغن، شکر و برنج در استان توزیع شد.

او افزود: امسال اگر چه قیمت کالا‌های مصرفی مردم به واسطه نوسانات ارزی افزایش قابل توجهی داشته است، اما هیچ‌گاه با کمبودی در این خصوص وجود نداشت و کالای موردنیاز همواره تامین شده است.

شمسی پور اضافه کرد: طی همین مدت بیش از ۳۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی استان در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مبارزه با گرانفروشی و درج قیمت کالا بر اجناس انجام گرفت.


بیشتر بخوانید


او، تعداد واحد‌های صنفی فعال در استان را ۴۳ هزار و ۵۹۰ واحد اعلام کرد و ادامه داد: از این تعداد هشت هزار و ۲۷۸ واحد صنفی تولیدی، ۲۳ هزار و ۳۴۰ واحد صنفی توزیعی، هفت هزار و ۳۶۱ واحد صنفی خدمات فنی و چهار هزار و ۶۱۱ واحد صنفی خدماتی هستند.

شمسی‌پور همچنین از وارد شدن خسارت به ۳۱ هزار واحد صنفی استان در پی شیوع ویروس کرونا خبر داد و گفت: اگر تسهیلاتی برای جبران این خسارت‌ها درنظر گرفته شد، اما با استقبال واحد‌های صنفی روبرو نشد.

او تعداد اشتغال ایجاد شده در اصناف استان را ۱۰۸ هزار نفر اعلام کرد و افزود: به طور میانگین ازای هر واحد صنفی دو و نیم شغل ایجاد می‌شود.

شمسی‌پور اضافه کرد: طی شش ماهه نخست امسال ۸۶۰ پروانه کسب در استان تمدید شده است.

او ادامه داد: مالیات، نبود نقدینگی، رکود ناشی از کرونا و افزایش هزینه بیمه تامین اجتماعی از مهمترین مشکلات اصناف این استان است.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.