سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد:

تحصیل هزارو ۸۰۰ کلاس اولی دیرآموز در مدارس عادی کردستان

رنجبر گفت:تاکنون یک هزار و ۸۵۱ دانش آموز دیرآموز پایه اول ابتدایی در برنامه سنجش سلامت نوآموزان بدو ورود به دبستان شناسایی شده است.

خلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، تأکید بر اهمیت تقویت وتربیت حواس بینایی، شنوایی ولامسه دردانش آموزان دیرآموز گفت: تقویت مهارت‌های تحصیلی دانش آموزان دیر آموز پایه‌های اول تا سوم ابتدایی مدارس عادی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش وپرورش استثنایی استان است.

رنجبر گفت: از این تعداد ۹۹۷ نفر در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان بدوورود به دبستان و ۸۵۴ نفر نیز در برنامه سنجش سلامت وآمادگی تحصیلی نوآموزان پیش دبستانی دیرآموز تشخیص داده شدند.

او افزود: دانش آموزان دیر آموز در مقایسه با هم سن و سالان خود در مهارت‌های شناختی، روانی و حرکتی ضعیف‌تر عمل می‌کنند از این رو برنامه‌ها و تمهیدات خاصی را جهت سازگاری تحصیلی آنان باید رعایت واجرا کرد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان با اشاره به تهیه بسته تخصصی آموزشی ویژه دانش آموزان دیرآموز پایه اول در آموزش وپرورش استثنایی با مشارکت معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش وپرورش استان عنوان کرد: شناسایی نیاز‌ها و ویژگی‌های دانش آموزان دیرآموز، اجرای آموزش فردی شده وارائه راهبرد‌های آموزشی در این بسته آموزشی تشریح وتببین شده است.

او گفت: فراگیر سازی این دانش آموزان در مدارس عادی راهی برای شکوفایی توانایی‌های بالقوه آنان است، به شرط آنکه معلمان در ارتباط با این کودکان آن‌ها را درک کنند و با توجه به نیاز‌های ویژه این دانش آموزان به سازگاری اجتماعی، عاطفی و پیشرفت تحصیلی آن‌ها کمک کنند.

رنجبر با تأکید بر مشارکت وآموزش والدین همگام با آموزش وبرنامه ریزی برای دانش آموزان وتأثیر مهم خانه وخانواده بر میزان یادگیری دیر آموزان تصریح کرد:آگاه سازی اولیا درباره مسائل و مشکلات رفتاری در مدرسه و عواقبی که احتمالاًبرای دانش آموزان، مدرسه وجامعه پیش خواهد آمد بسیار حائز اهمیت است.

او گفت: دیر آموزان که ۱۰ تا ۱۳ درصد جامعه دانش آموزی را به خود اختصاص می‌دهند به عنوان یکی از مسائل اساسی آموزشی دوره ابتدایی محسوب شده و معمولاً نمی‌توانند در تحصیل ویادگیری مطالب همگام با سایر هم کلاسی‌های خود حرکت کنند.

رنجبربا بیان اینکه بهره هوشی دانش آموزان دیرآموز در محدوده طبیعی ضعیف است وهوش آنان معمولاً یک انحراف معیار پایین‌تر از هوش عادی می‌باشد، افزود: بهره مندی ازخدمات مشاوره ای، آموزش والدین، ارائه خدمات ویژه آموزشی، تسلط، توانمندی وکارآمدی معلمان خطر حذف شدن این دانش آموزان در جریان آموزشی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.