سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم؛

۵۲۰ هکتار از مزارع قم به زیر کشت پنبه می رود

سلامی گفت: ۵۲۰ هکتار از مزارع قم زیرکشت پنبه که به دلیل مزایای فراوان از آن به‌عنوان طلای سفید یاد می‌شود، می‌رود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمدعلی سلامی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: پیش‌بینی می‌کنیم از هر هکتار سطح زیر کشت پنبه در استان بیش از سه تن محصول برداشت شود که با این حساب یکهزار و ۵۶۰ تن پنبه در قم تولید خواهد شد.

سلامی با اشاره به این‌که پنبه تولیدشده در قم از کیفیت مطلوبی برخوردار است، افزود: هم‌اکنون حدود ۱۲۰ تن از کشاورزان استان به‌صورت تخصصی به کشت پنبه اشتغال دارند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان این‌که کشت پنبه دربخش مرکزی و جعفریه قم بیش از سایر مناطق استان صورت می‌گیرد، ادامه داد: ارقام مورداستفاده برای کشت این محصول در استان متناسب با آب‌وهوای قم است که تاکنون بازدهی مناسبی داشته است.

سلامی گفت: طی سال‌های اخیر، استفاده از کشت نشایی در تولید پنبه مورد استقبال کشاورزان استان قرارگرفته است و این روش کشت در حال جایگزین شدن با شیوه‌های سنتی است.

او بیان کرد: بر اساس راهبرد تغییر الگوی کشت استان، مدیریت مصرف نهاده‌ها به‌خصوص منابع آبی در اولویت برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی قم است و به همین دلیل از توسعه کشت نشایی در تولید محصولات کشاورزی حمایت می‌شود.

نزدیک به ۱۴ هزار تن در بخش کشاورزی قم فعالیت می‌کنند که در این میان بیش از یک هزار تن خانم هستند.

بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند به‌نحوی‌که کشاورزی به‌تن‌هایی ۴۵ درصد اشتغال روستائیان در بخش‌های مختلف استان را به خود اختصاص داده‌است.

میزان متوسط تولید بخش کشاورزی استان قم در سال برابر ۸۰۵ هزار تن در زمینهٔ محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات است.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.