معاون سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: کیفیت طالبی کشت شده در قم بسیار بالا است و بازار فروش خوبی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، محمد علی سلامی،معاون سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: طالبی از جمله صیفی‌جاتی است که کشاورزان قمی در تولید آن مهارت بالایی دارند و یک‌هزار و ۲۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان زیر کشت محصول طالبی است.

او افزود: به طور میانگین از هر هکتار زمین زیر کشت طالبی در قم حدود ۲۸ تن محصول برداشت می‌شود که با حساب میزان طالبی تولید شده در استان ۳۳هزار و ۶۰۰ تن خواهد بود.

معاون سازمان جهاد کشاورزی قم با اشاره به این که حدود ۴۰۰ بهره بردار در زمینه تولید طالبی در قم فعالیت دارند، افزود: کیفیت طالبی کشت شده در قم بسیار بالا است و این محصول بازار فروش خوبی در خود استان و سایر مناطق کشور دارد.

سلامی ادامه داد: نوع طالبی کشت شده در قم، رقم محلی آوه است و این محصول بیشتر در بخش جعفریه استان کشت می‌شود، همچنین در این منطقه بازار مشخصی نیز برای فروش این محصول تشکیل شده است.

او با اشاره به این که طالبی دوره عمر کوتاهی دارد و باید در ابتدای فصل بهار کاشت و در نهایت تا ابتدای فصل تابستان برداشت شود، گفت: بسیاری از کشاورزی قمی، طالبی را به همراه پنبه به صورت همزمان در مزارع خود کشت می‌کنند که این کار علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب و سایر هزینه‌ها، باعث توجه بیشتر به محیط کشت و افزایش کیفیت محصول می‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار