سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم:

آسمان آبی را به خود و دیگران هدیه بدهیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست قم گفت: خودرومحوری در مدیریت شهری نتیجه‌ای جز تخریب محیط زیست نخواهد داشت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،سید رضا موسوی مشکینی، مدیرکل حفاظت محیط زیست قم با اشاره به فرارسیدن «روز جهانی بدون خودرو» اظهار کرد: امروزه یکی از چالش‌ها و معضلات جدی زیست محیطی در سطح جهان، افزایش چشمگیر آلودگی هوا و گرمایش زمین ناشی از سوخت‌های فسیلی است.

او با بیان این که خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها از منابع اصلی ایجاد آلودگی هوا در کلانشهر‌ها به ویژه در روز‌های سرد سال هستند، افزود: استفاده کمتر از وسایل نقلیه شخصی نه فقط یک شعار زیست محیطی، بلکه ضرورتی اجتناب ناپذیر برای تأمین امنیت و سلامت عمومی جامعه است که باید مورد توجه همه مردم و مسئولان قرار بگیرد.

موسوی خودرومحوری در مدیریت شهری را از مهم ترین عوامل رشد و توسعه روزافزون استفاده از خودرو در کشورمان دانست و گفت: تا هنگامی که بدون توجه به ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حمل و نقل عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی، فقط خیابان‌ها و بزرگراه‌ها را توسعه دهیم، استفاده از وسایل نقلیه شخصی در سفر‌های درون شهری افزایش می‌یابد.

او با بیان این که استفاده از خودرو و موتورسیکلت علاوه بر ایجاد آلودگی صوتی، هزینه‌ها و خسارت‌های بسیاری در حوزه بهداشت و درمان نیز به جامعه تحمیل کرده است و بیماری‌های روانی و ناهنجاری‌های اجتماعی بسیاری را نیز به دنبال دارد، گفت: فرهنگسازی و آگاهی بخشی در رابطه با استفاده هرچه بیشتر از دوچرخه و پیاده روی بسیار اهمیت دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با اشاره به فرارسیدن روز‌های سرد سال و بروز پدیده وارونگی دما در فصل پاییز و زمستان، گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا، پیاده روی در مسیر‌های کوتاه و دوچرخه سواری در سفر‌های درون شهری، می‌تواند بهترین راهکار برای کاهش آلودگی هوا و حفظ محیط زیست باشد.

او با اشاره به اجرای طرح «سه شنبه‌های بدون خودرو» در قم و لزوم توسعه این اقدام ارزشمند، تصریح کرد: بیایید با استفاده کمتر از خودرو و موتورسیکلت، سلامتی، تندرستی و آسمان آبی را به خودمان و دیگران هدیه دهیم  و میراث شایسته‌ای را برای فرزندانمان به یادگار بگذاریم.

انتهای پیام/ش

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.