مدیرکل حفاظت محیط زیست قم از اختصاص خیابان شهدای قم برای عابران پیاده و دوچرخه سواران هم زمان با روز جهانی بدون خودرو خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم، به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست قم، سید رضا موسوی مشکینی ،مدیرکل حفاظت محیط زیست قم در سخنانی اظهار کرد: به مناسبت روز جهانی بدون خودرو و بر اساس مصوبه شورای ترافیک استان، خیابان شهدای قم (صفاییه) در روز اول مهرماه هم زمان با بسیاری از شهر‌های دیگر پیاده رو می‌شود.

او هدف از اجرای این طرح را ترویج فرهنگ  استفاده نکردن از خودرو‌های شخصی در سفر‌های درون شهری دانست و گفت: در روز سه شنبه اول مهرماه، از ساعت ۱۶ تا ۲۲ تردد خودرو در خیابان شهدا ممنوع  و فقط برای عابران پیاده و دوچرخه سواران خواهد بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد: با توجه به بروز پدیده وارونگی دما (Inversion) در روز‌های سرد سال، شهروندان باید برای جلوگیری از ایجاد آلودگی هوا هرچه کمتر از وسایل نقلیه شخصی استفاده کرده و استفاده از وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی را جایگزین آن کنند.

او با بیان این که میزان استفاده شهروندان قمی از حمل و نقل عمومی در مقایسه با یک دهه گذشته ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است، تصریح کرد: از سال ۸۵ تا ۹۷ تعداد خودرو‌ها در کشورمان ۱۵۳ درصد و تعداد موتورسیکلت‌ها ۱۲۰ درصد رشد داشته و در کلانشهر قم نیز بیش از ۳۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت پلاک شده اند که هرکدام از آن‌ها ۴ تا ۸ برابر یک خودرو آلودگی هوا ایجاد می‌کنند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار