سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جهل، نادانی و درک نادرست ریشه تمام جنگ‌ها

نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: ریشه بیشتر شهوات و هواپرستی‌ها ، جهل و نادانی است که باعث جنگ‌های خانمان سوز می شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان امروز در مراسم رونمایی از تمثال اولین شهید فرماندهی انتظامی استان کرمان در دوران دفاع مقدس گفت: در دنیا همیشه نزاع و جنگ بوده و در آینده نیز خواهد بود، اما خداوند مسیری در برابر ما قرار داده تا ما به اختیار این مسیر را انتخاب کنیم که برخی اوقات انسان‌ها اسیر هوای نفس شده و مسیر غیر مستقیم را انتخاب می‌کنند و پشت فرمانروای نااهل می‌ایستند.

او افزود: از صفت اختیار انسان حوادث تلخ و شیرینی اتفاق افتاده است که یکی از این حوادث سال مربوط به سال ۶۱ هجری قمری بوده که یک صف آرایی نامردانه در برابر امام حسین علیه السلام قرار می‌گیرد و ایشان را مظلومانه به شهادت می‌رسانند و همچنین قتل‌ها و کشتار‌هایی در طول تاریخ بشریت رخ داده است و در جغرافیای کشورمان نیز شاهد رویداد‌های ناخوشایندی بوده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی تصریح کرد: ریشه همه این جنگ‌ها، نزاع‌ها و ظلم‌ها و بی‌رحمی‌ها از دو منشاء است که یکی از این ریشه ها، جهل و نادانی است به طوری که برخی افراد به خاطر فهم پایینشان دچار یک درک مبهمی از شرایط می‌شوند و تصمیمات عجیبی می‌گیرند که این کج فهمی باعث اتفاقات خانمان سوز می‌شود.

او گفت: ریشه غالب جنگ‌ها شهوات و هواپرستی‌ می باشد و همه ی دعوا و جنگ ها بر سر ریاست است.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: جبهه مقاومت الهام گرفته از دفاع مقدس و دفاع مقدس نیز الهام گرفته از روز عاشورا است لذا منشاء همه نزاع‌ها و خونریزی ها، قتل‌عام‌ها و جنگ‌ها یا کج فهمی برخی افراد بوده یا هواپرستی‌های افرادی که به دنبال توسعه قدرت خود بوده اند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.