سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور معاون درمان وزیر بهداشت؛

بیمارستان تنفسی ۶۴ تختخوابی زابل افتتاح شد

بیمارستان ۶۴ تختخوابی زابل با حضور معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استاندار سیستان و بلوچستان و جمعی از مسوولان استانی امروزتوسط رییس جمهوری به صورت ویدئوکنفرانس افتتاح شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، دکتر هادی میرزایی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل اظهارداشت: عملیات ساخت بیمارستان ۶۴ تختخوابی زابل با زیربنای پنج هزار و ۸۰۰ متر مربع از سال ۹۴ در شمال سیستان و بلوچستان آغاز شده بود.

دکتر هادی میرزایی افزود: برای راه‌اندازی این بیمارستان تخصصی تنفسی ۲۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

او  ادامه داد: با توجه به شرایط حاد منطقه سیستان به لحاظ توفان شن، ریزگردها و همجواری با کشور افغانستان به عنوان کانون بسیاری از بیماری‌های ریوی، ساخت بیمارستان تخصصی تنفسی در زابل لازم بود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل گفت: وزش توفان‌های شدید همراه با گرد و خاک و هجوم شن‌های روان در سیستان که سالانه ۱۶۰ تا ۱۸۰ روز ادامه دارد سبب شده همواره تعداد زیادی از مردم منطقه به دلیل مشکلات تنفسی در مراکز بهداشتی و درمانی بستری شوند.

 استان سیستان و بلوچستان در حوزه بهداشت و درمان به سه قسمت تقسیم شده که شهرستان‌های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زابل، مناطق مرکزی شامل زاهدان، خاش، میرجاوه، سراوان و سیب سوران زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و مناطق جنوبی شامل ایرانشهر، بمپور، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، کنارک و چابهار زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارند.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.