سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: خدمات رسانی به توفان‌زدگان شهرستان هیرمند از ۶ شهریور تاکنون با توجه به شدت ذرات گردو غبار در منطقه تداوم دارد.

علیرضا میربهاء الدین سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت: پنج روستای هیرمند همچنان در توفان گرفتار و امدادرسانی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر این شهرستان ادامه دارد.

او  ادامه داد: ۴۶۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته بین ۲ هزار و ۳۰۰ نفر آسیب دیده از توفان در روستاهای شهرستان هیرمند توزیع شد.

سرپرست جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۴۸ نجاتگر در قالب ۱۲ تیم امدادی با ۱۲ خودرو کار امدادرسانی را بر عهده دارند.

خشکسالی‌های چندین ساله سبب شده بادهایی که در گذشته به «موسمی ۱۲۰ روزه سیستان» یا نعمت بیکران الهی معروف بود و هوایی مطبوع و کشاورزی پرمحصول و زندگی سراسر شاد و با نشاطی را برای مردم به ارمغان می آورد امروز به بلای جان ساکنان این منطقه تبدیل شود.

توفان های سهمگینی که معمولا با سرعت ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر به حرکت در آمده و حجم عظیمی از ماسه و خاک را روانه شهرها و روستاها و خانه و کاشانه مردم کرده و همچون تازیانه های سوزناک بر پیکر خمیده و بی رمق سیستان فرود آورده و خانه‌های مردم را در زیر شن‌های روان مدفون کرده و راه نفس کشیدن آنان را بسته و انواع بیماریهای تنفسی و قلبی و ریوی را نصیب مردم مظلوم و محروم منطقه می کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار