معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۹۳۰ پروژه مختلف به مناسبت هفته دولت در این استان بهره برداری و ۲۲۶ پروژه کلنگ زنی می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، منصور بیجار معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای ساخت و راه اندازی ۹۳۰ پروژه یادشده بیش از یکهزار و ۱۱۷ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و ۲۲۶ پروژه جدید نیز با پیش‌بینی اعتبار مورد نیاز بالغ بر یکهزار و سه میلیارد تومان آماده شروع عملیات اجرایی شده است.

او  گفت: پروژه قابل بهره برداری هفته دولت امسال در مقایسه با هفته دولت سال گذشته از لحاظ تعداد ۱۰ درصد و از نظر اعتبار بیش از ۱۶۹ درصد رشد داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین اعتبار هزینه شده مربوط به فصل حمل و نقل استان با ۷۲ پروژه و اعتبار حدود ۳۵۴ میلیارد تومان است.

او بیان کرد: بیشترین تعداد و اعتبار هزینه شده برای پروژه های قابل افتتاح مربوط به شهرستان زاهدان است که ۱۱۵ پروژه با اعتبار حدود ۳۲۵ میلیارد تومان را شامل می شود.

بیجار ادامه داد: 37 پروژه از مجموع پروژه های آماده افتتاح از سوی بخش خصوصی با اعتبار بیش از ۸۹ میلیارد تومان اجرا شده است.

او  گفت: در هفته دولت سالجاری ۳۵ کیلومتر بزرگراه در استان به بهره برداری خواهد رسید که باعث افزایش سهم ۱۰ درصدی بزرگراه های سیستان و بلوچستان خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در حوزه راه روستایی ۲۸ کیلومتر راه احداث و ۱۳۵.۵ کیلومتر راه روستایی نیز زیرسازی و آسفالت شده که در این ایام به بهره برداری خواهد رسید.

او از بهره برداری ۴۲۵کلاس درس در قالب ۱۲۸ مدرسه در سطح سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح ها در مجموع حدود ۳۳ هزار و ۸۴ متر مربع زیربنا به فضای آموزشی استان اضافه خواهد شد.

بیجار مهمترین پروژه های قابل افتتاح و کلنگ زنی در هفته دولت سالجاری را افتتاح خط ارتباطی نیروگاه‌های تجدیدپذیر( میل نادر) با اعتبار هزینه شده ۲۸ میلیارد تومان، خط ۴۰۰ کیلو ولت زاهدان با اعتبار ۱۶۴ میلیارد تومان، احداث اسکله موج شکن های اصلی و فرعی بندر صیادی تنگ با اعتبار هزینه شده ۶۳ میلیارد تومان، احداث ۱۰ کیلومتر قطعه ۶ بزرگراه زاهدان- زابل با اعتبار هزینه شده ۲۰ میلیارد تومان، افتتاح بیمارستان تنفسی زابل با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و کلنگ‌زنی قطعه چهار بزرگراه زاهدان- زابل با پیش‌بینی اعتبار ۸۵ میلیارد تومان و کلنگ زنی قطعه ۲ بزرگراه زاهدان - زابل با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار