اختصاص ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه‌های شهری و روستایی نیکشهر

فرماندار شهرستان نیکشهر گفت:۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه‌های شهری و روستایی این شهرستان از محل توسعه زیر ساخت سواحل مکران اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار شهرستان نیکشهر در نشست خبری با خبرنگاران گفت:اختصاص ۱۰۷ میلیارد تومان اعتبار در حوزه راه‌های شهری و روستایی از محل توسعه زیر ساخت سواحل مکران برای اولین بار در نیکشهر نوید بخش توسعه جاده‌ای در این شهرستان است

هاشمزهی ادامه داد: هفته دولت نمادی از عملکرد و دستاورد‌های یک ساله دولت در زمینه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

او افزود: با توجه به شرایط اعتباری موجود، براساس نیازسنجی دقیق و اولویت بندی شده، اعتبارات را به مهم‌ترین شاخص‌های کلان و مهم شهرستان در برنامه ریزی سالیانه اختصاص داده ایم.

هاشمزهی اظهار داشت که با توجه به پیگیری‌ها واقدامات صورت گرفته اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان در سال جاری نسبت به سال گذشته رشدی ۱۲۰ درصدی داشته است.

او گفت: با پیگیری‌های استاندار و حضور اربابی معاون توسعه منابع انسانی و هماهنگی استان‌های سازمان برنامه و بودجه کشور در بخش‌های بنت، لاشار و مرکزی اعتبارات خوبی در حوزه‌های جاده‌ای جذب شده است

ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار شهرستان نیکشهر در ادامه گفت: با تلاش دولتمردان استان سیستان و بلوچستان، این استان بعد از خوزستان رتبه دوم در جذب اعتبارات عمرانی کشور را دارد

او افزود: بنا به قولی که به مردم داده ایم اهداف و برنامه‌ها را به صورت کارشناسی معطوف به اولویت‌های مشخص شده برای شهرستان کردیم به همین خاطر امسال اعتبارات بیشتر در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه، انرژی، آبرسانی، و عمران شهری و روستایی که از اصلی‌ترین دغدغه مردم این شهرستان می‌باشد در نظر گرفته شده است.

فرماندار شهرستان نیکشهر گفت: هفته دولت تبلوری از مجموعه اقدامات دولتمردان است که باید به صورت شفاف و روشن برای مردم بیان شود که در این راه خبرنگاران و اصحاب رسانه می‌توانند نقشی کلیدی و موثر جهت آگاهی بخش و اطلاع رسانی داشته باشند.

کلنگ زنی و بهره برداری از ۱۳۲ پروژه به مناسبت هفته دولت در نیکشهر

ضیاء الحق هاشمزهی   از کلنگ زنی و بهره برداری از ۱۳۲ پروژه عمرانی با اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان به مناسبت هفته دولت در این شهرستان خبر داد.

 فرماندار شهرستان نیکشهر گفت:در هفته دولت ۱۳۲ پروژه در قالب طرح‌های، آموزشی، ورزشی، مسکن روستایی، توزیع برق، مخابرات و بهداشت و درمان در شهرستان نیکشهر کلنگ زنی و به بهره برداری خواهد رسید.

هاشمزهی افزود: سال گذشته در هفته دولت در نیکشهر ۲۵ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان کلنگ زنی و به بهره برداری رسید که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده این پروژه‌ها با رشد ۱۲۰ درصدی در سال جاری به ۱۳۲ پروژه افزایش یافته است.

او در ادامه گفت: جذب اعتباراتِ مازاد بر سهمیه در سطح شهرستان باعث ارتقاء کمی و کیفی پروژه‌ها در نیکشهر شده است.

فرماندار نیکشهر بیان کرد: کار فیزیکی پل ملوران و پل ورودی شهر نیکشهر به پایان رسیده است و به زودی به بهره برداری خواهند رسید.

او گفت: چمن مصنوعی مینی فوتبال که از خواسته به حق جوانان شهرستان هست با مساعدت‌های انجام شده توسط اداره کل ورزش و جوانان و نماینده حوزه انتخابی در مجلس، در روستا‌های هیچان، آبگاه و تنگه سرحه در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

ضیاء الحق هاشمزهی فرماندار شهرستان نیکشهر افزود: قطعی خطوط تلفن همراه هنگام تند باد و بارندگی باعث نگرانی‌های زیادی شده است که خوشبختانه توانسته ایم اعتبار ۱۴۰ کیلومتر فیبر زمینی مازاد بر سهیمه را تامین کنیم که به زودی از نیکشهر به بنت و بنت به چاهان عملیاتی خواهد شد.

او اظهار داشت که ۱۲ روستا در سطح شهرستان نیکشهر از اینترنت نسل چهارم همراه اول بهره‌مند هستند که دسترسی دیگر مناطق به اینترنت فورجی در دستور کار قرار دارد.

او گفت: پروژه‌های نوسازی، مسکن روستایی، مرکز درمانی اسپکه، ارتقاء سایت‌های ۲ جی به فورجی، کلنگ احداث کارخانه شن و ماسه، طرح‌های هادی روستایی از دیگر برنامه‌های هفته دولت در نیکشهر خواهند بود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار