سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

واحد‌های تولیدی متاثر از کرونا نیازمند بسته‌های حمایتی هستند

رییس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: واحد‌های تولیدی متاثر از اثر‌های منفی شیوع ویروس کرونا نیازمند اجرایی شدن بسته‌های حمایتی دولت هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به اثرگذاری شیوع کرونا بر اقتصاد جهان و کشور ایران گفت: شیوع این ویروس بر مشکلات واحد‌های تولیدی استان سمنان افزوده است.

او افزود: تامین مواد اولیه، نبود بازار فروش، کمبود نقدینگی و بدهی‌های بانکی، مسائل بیمه و تامین اجتماعی نیرو‌های انسانی در زمره مهم‌ترین مشکلات واحد‌های تولیدی استان سمنان است.

رییس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان ادامه داد: کمبود نقدینگی از دغدغه‌های اساسی واحد‌های صنعتی استان است که با شیوع کرونا این مشکل جدی‌تر شد.

جمعه ای با اشاره به حمایت‌ها از بنگاه‌های تولیدی و صنعتی با شیوع کرونا در جهان تاکید کرد: این مقوله در کشور ایران نیز برای بنگاه‌های تولیدی تحت تاثیر اثرات منفی این ویروس در نظر گرفته شده است که باید هر چه سریع‌تر شاهد تحقق آن باشیم.

او با تاکید بر برنامه ریزی اصولی برای محقق شدن ارائه بسته‌های حمایتی واحد‌های تولیدی، خاطر تصریح کرد: تشدید تحریم‌ها سبب سرد شدن روابط اقتصادی با برخی کشور‌ها و شرکای تجاری کشور شد و نیاز است روابط خارجی به نفع تولید و بنگاه‌های تولیدی کشور تنظیم و برنامه‌ریزی شود.

جمعه‌ای بیان کرد: داد و ستد روان با کشور‌های همسایه حتی با وجود تحریم‌های اثرگذار آمریکا، بازار فروش واحد‌های تولیدی کشور را برطرف می‌کند.

رییس اتاق بازگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: به استثنای واحد‌های تامین کننده اقلام بهداشتی مورد نیاز مقابله با کرونا و برخی واحد‌های تولیدی انحصاری، دیگر واحد‌ها تحت تاثیر شدید این ویروس قرار گرفته و با کاهش تولید مواجه شدند.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.