رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: سامانه جامع تجارت مشکلاتی در صدور و تمدید کارت بازرگانی دارد که باید به صورت ملی برای آن چاره‌اندیشی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی‌اصغر جمعه‌ای رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان گفت: مسایل سامانه جامع تجارت به گونه‌ای است که در یک ماه اخیر اتاق  بازرگانی سمنان نتوانسته است یک کارت بازرگانی صادر کند.

او افزود: مذاکرات زیادی با سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان در این زمینه انجام شد که تاکنون این پیگیری‌ها بی‌نتیجه بوده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان ادامه داد: قبل از اینکه سامانه جامع تجارت به‌صورت ملی فراگیر و عملیاتی شود، بهتر بود در چند استان به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی می‌شد تا بعد از رفع اختلال فنی، به صورت ملی به اجرا درآید.

جمعه‌ای با بیان اینکه جامعه اقتصادی این را به‌خوبی می‌داند مسائلی همانند رفع تعهدات ارزی صادرکنندگان در شرایط کنونی چه اهمیتی دارد، اضافه کرد: اتاق‌های بازرگانی بنا به وظایف خود با تشکیل جلسات متعدد سعی دارند که با نشست مشترک با نمایندگان نظارتی دولت مسایل مربوط به تعهدات ارزی را به حداقل برسانند.

او بیان کرد: عضویت فراگیر در برنامه اتاق بازرگانی سمنان قرارگرفته است نیاز است تعدادی از مشکلات آئین‌نامه کارت عضویت رفع شود تا عضویت فعالان اقتصادی با توجه به کسب‌وکار نهایی شود.

جمعه‌ای گفت: در حال حاضر متقاضیان کارت بازرگانی در اتاق بنا به‌ضرورت حضور دارند، مجوز کارت بازرگانی در ایران و چند کشور به‌صورت محدود وجود داشت و از این مجوز برای دریافت وجوه استعلام‌های امور مالیاتی و تأمین اجتماعی استفاده می‌شد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.