سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توزیع ۱۶۷ میلیون تومان بسته حمایتی و اقلام فرهنگی در کردستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: در دهه اول محرم ۱۶۷ میلیون تومان اقلام فرهنگی و بسته حمایتی بین هیئات مذهبی توزیع شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حجت‌الاسلام علی رستمی امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های جمعی استان گفت: در دهه اول محرم به ویژه ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با همکاری خیرین بسته‌های حمایتی و معیشتی، مواد ضدعفونی و اقلام فرهنگی به ارزش ۱۶۷ میلیون تومان بین هیئات مذهبی توزیع شد.

او با اشاره به میزان اقلام توزیع شده بیان کرد: توزیع ۳۴ هزار ماسک، توزیع یک‌هزار لیتر مایع ضدعفونی کننده به مبلغ ۱۲ میلیون تومان، توزیع ۶۰۰ کیلو گوشت مرغ به مبلغ ۱۲ میلیون تومان، تهیه پوستر و پرچم و اقلام تبلیغات محیطی به مبلغ هشت میلیون تومان، توزیع ۱۶ هزار غذای گرم، توزیع ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۱۲۰ میلیون تومان نیز از کمک‌های خیرین در استان کردستان بوده که در مجموع با ارزش ۱۶۷ میلیون تومان در دهه اول محرم انجام شده است.

رستمی از برپایی یک‌هزار و ۶۸۹ مراسم عزاداری ویژه ایام محرم در شهر‌های مختلف کردستان خبر داد و افزود: از یک‌هزار و ۶۸۹ مراسم عزاداری ویژه محرم ۸۹۱ مورد در قروه، ۶۶۰ مورد در بیجار، ۵۵ مورد در سنندج، چهار مورد در سقز، ۳۳ مورد در کامیاران، یازده مورد در مریوان، یازده مورد در دیواندره، یازده مورد در بانه و ۲۲ مورد نیز در دهگلان برپا شده است.

او با اشاره به حمایت‌های انجام شده نقدی از سوی خیرین گفت: ۱۵ میلیون تومان بصورت نقدی از سوی خیرین به برپایی مجالس عزاداری در استان کردستان کمک شد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: تبدیل ایستگاه‌های صلواتی به ایستگاه‌های سلامت، راه‌اندازی پخش عزاداری سیار با کاروان خودرویی در خیابان‌های سنندج، تجمیع عزاداری‌ها در فضای باز کنار یادمان شهدای گمنام، پخت غذای گرم توسط هیئات مذهبی به تعداد ۱۴ هزار پرس، برگزاری ۳۲ روضه خانگی در سطح کردستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از اقدامات خودجوش و نوآورانه هیئات مذهبی در دهه اول محرم امسال بوده است.

حجت‌الاسلام رستمی به میزان همکاری ادارات پرداخت و تصریح کرد: سازمان صمت در بخش نذورات و تهیه ماسک با نرخ مصوب، اداره اوقاف با تهیه بسته‌های معیشتی و حمایتی، دفتر نماینده، ولی فقیه با ساماندهی حسینیه‌ها، نیروی انتظامی با پوشش امنیتی، سازمان بسیج با همکاری در برگزاری مراسم و برنامه‌ها و شبکه بهداشت با اعزام همیاران سلامت به محل برگزاری مراسم عزاداری و توزیع نذروات همکاری لازم را در برگزاری هرچه بهتر مراسم عزاداری ایام دهه اول محرم با این اداره‌کل داشتند.

اوهمچنین از ثبت ۱۸ مورد درخواست حمایت‌های ثبت شده در سامانه بیرق خبر داد و بیان کرد: هیئات مذهبی استان با ثبت نام در این سامانه برای برگزاری مجالس عزاداری درخواست حمایت کردند.

رستمی با اشاره به اینکه ۲۳ جلسه ستاد کارگروه محرم ۱۴۴۲ در استان برپا شد، اضافه کرد: این ستاد ۱۳۷ مصوبه داشته که شاخص‌ترین آن‌ها شامل تشکیل ۱۱ کارگروه عزاداری در ادارات تابعه شهرستان‌ها، ثبت ۱۷۴ هیئت در سامانه بیرق برای اخذ مجوز عزاداری، برگزاری همایش توجیهی برای روحانیون با موضوع طلایه‌داران تبلیغ، توزیع نذورات به صورت جیره خشک و غذای گرم در مناطق حاشیه‌ای و محروم است.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.