سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون عمران مجلس:

راه آهنِ چابهارـ زاهدان، سال آینده افتتاح می‌شود/ ضرورت اتصال راه آهن به مراکز تولیدی

رضایی کوچی گفت: خط راه آهن چابهار به زاهدان نقش مؤثری در اقتصاد کشور دارد و سال آینده شاهد بهره برداری از این مسیر خواهیم بود.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از صدا و سیما، رضایی کوچی گفت: خط راه آهن چابهار به زاهدان دارای نقش مؤثر در اقتصاد کشور و انتقال کالا به کشور‌های همسایه است.

او ادامه داد: این خط ریلی در ادامه به استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و شمالی متصل می‌شود.

رضایی کوچی افزود: خوشبختانه با موافقت رهبر معظم انقلاب همه منابع مورد نیاز برای اتصال چابهار به شبکه ریلی کشور که قسمت نخست آن از چابهار به زاهدان است، تأمین شده است و پیمانکاران خوبی نیز در این طرح فعالیت می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بازدید خود از قطعات مختلف مسیر چابهار به زاهدان با بیان اینکه در این مسیر مشکل مالی نداریم، افزود: منابع این طرح از صندوق توسعه ملی با اجازه رهبر انقلاب تأمین شده است.

وی گفت: پیمانکاران بومی از جمله قرارگاه خاتم الانبیا و پیمانکاران بخش خصوصی در این طرح فعال هستند و سال آینده شاهد بهره برداری از این مسیر خواهیم بود.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: سرمایه گذاری در راه آهن می‌تواند در صرفه جویی مصرف سوخت و کاهش آلایندگی‌ها منافع زیادی برای کشور داشته باشد.

رضایی کوچی گفت: با صرف هزینه کم در حوزه راه آهن می‌توانیم از هزینه بسیار زیادی صرفه جویی و از آن‌ در بخش‌های دیگر استفاده کنیم.

وی با اشاره به برنامه ششم توسعه و ترسیم اهدافی برای راه آهن جمهوری اسلامی ایران، افزود: رسیدن به ظرفیت ۳۰ درصدی جابجایی بار و ۲۰ درصد سهم جابجایی مسافر از طریق خطوط ریلی از جمله این اهداف است که شرکت راه آهن در این مسیر حرکت می‌کند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شبکه ریلی در کشور کامل نیست، گفت: هنوز بعضی مراکز استان‌های کشور به هم متصل نیستند و در برخی نقاط به بن بست می‌رسیم.

وی به راه آهن تهران، قم، اصفهان و شیراز اشاره کرد و افزود: این خط راه آهن بعد از شیراز ادامه پیدا نمی‌کند و باید به استان‌های هرمزگان، خوزستان و بوشهر متصل شود، همین امر باعث شده که نتوانیم از همه ظرفیت شبکه ریلی کشور به طور مناسب استفاده کنیم.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با اشاره به تصویب قوانین خوب در مجلس در حوزه راه آهن برای سرمایه گذاری و حمایت از این بخش، اظهار کرد: سالانه بیش از ۱۷ هزار نفر فوتی در جاده‌های کشور داریم که امروز این جاده‌ها گنجایش این همه وسایل نقلیه و جابجایی بار و مسافر را ندارند و باید از ظرفیت ریلی کشور استفاده شود.

رضایی کوچی با اشاره به مسیر شمال به جنوب، گفت: مسیر هند به روسیه از مسیر ایران تکمیل می‌شود که شبکه ریلی سهم عمده‌ای در این زمینه دارد و می‌تواند برای اقتصاد کشور نقش مؤثری داشته باشد.

وی اتصال راه آهن به مراکز تولیدی را ضروری خواند و افزود: بسیاری از مراکز تولیدی در کشور هستند که متأسفانه به شبکه ریلی متصل نیستند و از طریق جاده بار خود را حمل می‌کنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اتصال مراکز تولیدی به راه آهن می‌تواند در قیمت تمام شده کالا، کاهش زمان رسیدن کالا به مقصد و همچنین اطمینان و امنیت بیشتر مؤثر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: راه آهن ، شبکه ریلی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.