بیرانوند گفت: در زمینه جذب سرمایه گذار بخش خصوصی در طرح های ریلی کشور به دستاوردهای مطلوبی دست یافته ایم.

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بیرانوند معاون سرمایه گذاری شرکت راه‌آهن با بیان اینکه  اقدامات این معاونت در حوزه سرمایه گذاری در سال‌های گذشته چشمگیر بوده است گفت : در حوزه ریلی حداکثر اقدامات برای جذب سرمایه گذار صورت گرفته و مجموع این اقدامات در سه بخش از جمله تأمین مالی پروژه ها، کاهش ریسک سرمایه گذاری و افزایش بازدهی و جذابیت‌های سرمایه‌گذاری انجام شده است .

او توضیح داد: پرداخت یارانه جهت صرفه‌جویی سوخت ،کاهش حق دسترسی به شبکه ریلی و همچنین محاسبه ارزش افزوده خدمات راه‌آهن از  جمله اقدامات در حوزه ریلی به شمار می رود.

معاون سرمایه گذاری شرکت راه آهن اظهار کرد: اخذ معافیت‌های مالیاتی مشابه سرمایه‌گذاری در مناطق محروم و همچنین مشارکت در صدور تضامین برای سرمایه گذاری غیر دولتی  از دیگر فعالیت‌ها در این حوزه بوده است.

بیرانوند توضیح داد: برای سرمایه گذاری در این بخش همچنین اقدام به خرید تضمینی خدمات پروژه های زیربنایی و اعطای تسهیلات کم بهره در قالب تبصره‌های ۱۸ و ۱۹ و تامین مالی از بورس اوراق بهادار شده است .

او تاکید کرد: در سال گذشته ۲۸ پروژه که در مجموع ۴۶۸ دستگاه واگن باری بود از محل تبصره ۱۸ خریداری شده و امسال هم  تامین دو هزار دستگاه ناوگان به ارزش ۳ هزار میلیارد تومان هدفگذاری شده است.

‌بیرانوند یادآور شد: در بخش اول ۹۴ میلیارد تومان از ظرفیت‌های تبصره ۱۸ واریز شده که از طریق آن توانسته‌ایم بخش عمده ای از ناوگان را تامین کنیم.

او اظهار کرد : امسال هم از محل تبصره ۱۹ برخی از اقدامات را آغاز کرده‌ایم به طور مثال ساخت ۲۸ دستگاه لوکوموتیو و همچنین ایجاد ۱۰۰ کیلومتر خطوط فرعی را در دستور کار خود قرار داده ایم.

بیرانوند تاکید کرد: فعالیت ها و سرمایه گذاری بخش خصوصی در این بخش افزایش یافته و ما توانسته ایم در این زمینه به دستاوردهای مطلوبی برسیم.

او اضافه کرد: به بخش عمده ای از اهداف خود از جمله تامین ۲ هزار دستگاه انواع ناوگان ریلس دست یافته ایم و امیدواریم تا پایان سال به سایر اهداف  با همکاری تمامی دستگاه ها و کارخانجات تولید داخل دست یابیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار