سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان خبر داد؛

۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی وارد بازار کار می‌شوند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان گفت:۷۰ درصد فارغ‌التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی وارد بازار کار می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  سعید فرح‌بخش در نشست با رسانه‌ها با بیان اینکه طی سال‌های اخیر با جوانان فارغ‌التحصیلی مواجه هستیم که علی‌رغم تحصیلات تکمیلی، اما بیکار هستند، متاسفانه آموزش‌ها در مقاطع تحصیلی و دانشگاهی متناسب با شرایط بازار کار ارائه نمی‌شوند و این مهم موجب بالارفتن آمار بیکاری در سطح جامعه شده است.

او ادامه داد: باید بپذیریم بخشی از مشکلات موجود در جامعه ما به دلیل ضعف آموزشی در مدارس است، چرا که آموزش‌های کاربردی و مناسب با نیاز جامعه ارائه نمی‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان عنوان کرد: ارائه آموزش‌های مهارتی از جمله راهکار‌های کاهش بیکاری است و این دانشگاه به دنبال برگزاری دوره‌های مهارتی و افزایش آموزش‌های علمی به دانشجویان است.

فرح بخش اظهار داشت: در سال‌های اخیر زیرساخت‌های این موضوع نیز فراهم شده است و خوشبختانه اقدامات مناسبی نیز در این عرصه انجام شده و در حال اجراست.

او در ادامه با اشاره به اینکه امروزه بیش از ۷۰ درصد آموزش‌ها در مقاطع کاردانی انجام می‌گیرد، افزود: در گذشته ۳۲ مرکز در سطح شهر‌های استان فعال بودند که به دلایل مختلفی همچون ارتقای سطح آموزشی، چندین مرکز غیرفعال شدند و هم‌اکنون تنها ۱۷ مورد از آن‌ها فعالیت دارند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید با توجه به شیوع ویروس کرونا، برگزاری کلاس‌ها به صورت مجازی خواهد بود، افزود: با این وجود آموزش‌های عملی همچنان در دانشگاه برقرار هستند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی لرستان بیان کرد: پذیرش دانشجو در ۱۰۹ رشته مقطع کاردانی از چهارم تا یازدهم شهریورماه و برای مقطع کارشناسی در ۶۳ رشته از یازدهم تا هجدهم شهریورماه انجام خواهد گرفت البته احتمال تمدید زمان ثبت نام در هر دو مقطع تحصیلی وجود دارد.

فرح بخش گفت: اکنون ۶ هزار دانشجو در مراکز دانشگاه علمی کاربردی استان مشغول به تحصیل هستند، همچنین تاکنون ۴۰ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شده‌اند.

او در بخش دیگری از سخانش با اشاره به حمایت‌های این دانشگاه از فارغ التحصیلان، افزود: اکنون حمایت‌های مناسبی از فارغ التحصیلان دانشگاه علمی و کاربردی انجام می‌شود که از نمونه‌های بارز آن را باید پرداخت تسهیلات با نرخ بهره بسیار پایین به افرادی که اقدام به ایجاد کسب و کار می‌کنند دانست.

این مسئول افزود: بر اساس آمار‌ها و اطلاعات موجود ۷۰ درصد فارغ التحصیلان دانشگاه‌های علمی و کاربردی کشور مشغول به کار می‌شوند این در حالی است که این عدد در مورد سایر دانشگاه‌ها ۴۰ تا ۴۵ درصد است.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.