سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نماینده ولی فقیه در کردستان:

فرهنگسازی لازمه احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است

آیت‌الله حسینی شاهرودی گفت:لازمه احیای امر به معروف و نهی از منکر فرهنگسازی درست آن در جامعه است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، آیت‌الله سیدمحمد حسینی شاهرودی در سومین جلسه ستاد استانی احیای امربه معروف و نهی از منکر گفت: نهضت عاشورا روح حماسی را در بدنه جامعه دمید که تا ابد آرام نمی‌گیرد چرا که خداوند امام حسین (ع) را نگهبان وحی خود نامیده و بواسطه کرامتی که با شهادت به امام حسین (ع) اعطا کردند ماندگاری اسلام را تا ابد رقم زد.

او ملاک مومن و منافق بودن انسان را بواسطه عمل به امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود: عمل به این فریضه وحدت و انسجام جامعه مومنان را بیشتر نمایان می‌کند چرا که وحدت از مهمترین معروف‌ها و تفرقه از مصادیق بارز منکر است.

نماینده ولی فقیه در استان، حب معروف و بیزاری از منکر را خواسته انسان‌های آزاده دانست و افزود: از نشانه‌های مومن است که در دل خود افعال و انسان‌های خوب را دوست داشته و نسبت به بدی‌ها منزجر باشد.

آیت‌الله حسینی شاهرودی لازمه احیای امر به معروف و نهی از منکر را فرهنگسازی درست آن در جامعه اعلام کرد و یادآور شد: اگر این واجب الهی در جامعه آنچنان که امام حسین(ع) آموخت، احیا نشود، انجام آن به هر شکلی ناموفق خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در کردستان اظهار داشت: باید مشوق خوبی‌ها شد و در برابر بدی‌ها ایستاد و تا جایی پیش رفت که برای آن از جان گذشت همانگونه که امام حسین(ع) با همه جان و مال و اهل بیت خود قدم در این راه گذاشت و الگوی برای اجرای این فریضه الهی شد.

او با تاکید بر اینکه فرهنگ بد جامعه را به سمت نابودی می‌برد، تاکید کرد: از آثار ترک این واجب الهی، حاکمیت اشرار در راس و یا بدنه جامعه خواهد بود و فریاد حق طلبی مردم نیز به جایی نمی‌رسد.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند یاریگر قومی است که در مسیر الهی حرکت کند، گفت: بی تفاوتی از بدترین انحرافاتی است که دین را از بین می‌برد و انسان‌ها را از مسیر نجات بر می‌گرداند تا جایی که با دشمنان خدا پیوند دوستی ریخته می‌شود.

آیت‌الله حسینی شاهرودی به جاری بودن روح امر به معروف و نهی از منکر در کشورمان اشاره کرد و افزود: حساسیت مردم به مبارزه با فساد از مصادیق بارز و مهم نهی از منکر است.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: جامعه بی تفاوت به امر به معروف و نهی از منکر بستری برای ترویج منکر و انحرافات بزرگ می شود که در آن هیچکس نسبت به خلاف‌ها حساس نیست و علاوه بر آن بدنبال انجام خلاف هم هست.

آیت‌الله حسینی شاهرودی تاکید کرد: با از بین رفتن واجب امر به معروف و نهی از منکر همه واجبات دین نیز از بین خواهد رفت.

انتهای پیام/م

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.