سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باشگاه خبرنگاران اراک گزارش می دهد؛

اراک سیاهپوش شد/ عزاداری امام حسین (ع) تعطیل بردار نیست

مراسم عزاداری ماه محرم در مکان‌های باز و با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود،اما تعطیل نمی شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، عزاداری امام حسن علیه السلام شاه شهید کربلا در طول قرن‌ها با هر شرایطی برگزار شده و هیچگاه تعطیل نشده است؛ این مراسم هر چند در زمان های مختلف با توجه شرایط خاص متفاوت اجرا شده، اما برگزار شده و تعطیل بردار نبوده است.

 

عزاداری محرم امسال به دلیل شیوع کرونا متفاوت برگزار می‌شود تا از گسترش شیوع این ویروس جلوگیری شود در همین راستا مقرر شده مراسم عزاداری درمکان‌های باز با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مردم استان مرکزی و هیات‌های عزاداری هم که آماده برپایی مراسم سوگواری برای امام حسن علیه السلام و یاران با وفایش هستند با توجه به دستورالعمل ستاد مقابله با کرونا سعی بر برگزاری عزاداری همراه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دارند.

هیئات و تکایای ساوه هم آماده برگزاری مراسم سالار شهیدان و هفتادو دو شهید دشت کربلا هستند و با رعایت اصول بهداشتی، به استقبال ماه محرم می‌روند.

حجت الاسلام حسینی امام جمعه ساوه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  گفت: عزاداری امام حسین (ع) تعطیل بردار نیست و با رعایت محدودیت‌های بهداشتی، باید پیام نهضت سیدالشهدا را زنده نگه داریم.

در جلسه مسئولان استانی و شهرستانی با مسئولان هیات‌های مذهبی و مداحان بر عزاداری محرم در مکان‌های باز با رعایت دستور العمل‌های بهداشتی تاکید شده و مواردی مثل ۲ ساعت حداکثر زمان مراسم عزداری، ممنوع بودن مراسم نخل گردانی و استفاده از سنج و طبل و ...، ممنوعیت پذیرایی وتوزیع نذورات طبخ شده، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، طبق دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا    مورد تاکید قرارگرفته است.


بیشتر بخوانید:


 

عزیزی معاون دانشکده علوم پزشکی  و خدمات بهداشتی درمانی ساوه  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، از ابلاغ و نظارت دستورالعمل‌های بهداشتی به دستگاه‌های متولی در برگزاری عزاداری حسینی خبر داد و گفت: رعایت فاصله‌ی اجتماعی، ضد عفونی کردن مکرر هیات ها، برگزاری عزاداری در محیط‌های باز از مهمترین نکات بهداشتی در عزاداری‌های محرم امسال برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا است.

مسئولان هیات‌های عزاداری هم با تدارک مواد بهداشتی و ضدعفونی و رعایت  دستورالعمل های بهداشتی، در تلاش برای تامین امنیت سلامت عزاداران در تکایا و هیات هستند.

حجه الاسلام یعقوبی رئیس اداره تبلیغات اسلامی ساوه هم در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، بر نظارت جدی بر هیات‌های عزاداری تاکید کرد و گفت: با برگزاری جلسات و گردهمایی‌های توجیهی با مسئولین هیات‌ها و مداحان، نکات بهداشتی را ابلاغ کردیم.

تهیه دستگاه ضد عفونی دست، تجهیز فضای باز محل تجمع عزاداران به سیستم یکپارچه‌ی ضد عفونی، توزیع نذورات به صورت ماسک و مشخص نمودن محل استقرار افراد از مهمترین اقدامات هیئات عزاداری در ساوه است.

شهرستان ساوه تنها یکی از نقاط کشور پهناور ایران اسلامی   شیفتگان اهل بیت علیهم اسلام  است که برای عزاداری امام حسین علیه السلام آماده شده اند؛ آنچه که مسلم است مراسم عزداداری سالار شهیدان همانطور که رهبری فرمودند باید طبق مقررات ستاد ملی مقابله کرونا برگزار شود، اما تعطیل شدنی نیست و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.