سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع آموزه‌های منابع طبیعی

یک دوره کارگاه آموزشی - توجیهی با موضوع آموزه‌های منابع طبیعی پایدار با هدف آشنایی دهیاران بخش مرکزی شهرستان هرسین با زراعت چوب (صنوبر) و چگونگی بهره برداری و کسب درآمد از آن برگزار شد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ ولی دارائی نیا بخشدار مرکزی هرسین با ارائه راهکار‌های مختلفی به تشریح چگونگی جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و محیط زیست در این بخش پرداخت و گفت : کشاورزان و روستائیان در کنار فعالیت‌های کشاورزی و دامداری می‌توانند با زراعت چوب و کاشت صنوبر آشنا و ضمن جلوگیری از تخریب منابع طبیعی، محیط زیست و پوشش گیاهی محل زندگی خود درآمد زایی مضاعفی داشته باشند.

او گفت : روستائیان بدون کسب اطلاعات علمی وارد زراعت چوب نشوند، چون علاوه بر ضررهای مالی تاثیر منفی در نگرش مردم نسبت به زراعت چوب دارد.

دارایی نیا افزود : در صورت لزوم برای تمام روستا‌های بخش مرکزی کلاس‌های آموزشی زراعت چوب را برگزار خواهیم کرد.

او افزود : توسعه زراعت چوب به منظور بهره وری در بخش کشاورزی، حفاظت از منابع طبیعی و توانمندی روستائیان از مهمترین رویکرد‌های دولت است.

تیمور بلینی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان هرسین از آمادگی این اداره به منظور ارائه آموزش‌های زراعت چوب به روستائیان خبر داد و گفت : توسعه زراعت چوب با توجه به نیاز کشور از مهمترین راهبرد‌های دولت است و در این راستا ضمن همکاری شبانه روزی با دهیاران و روستائیان فرهنگ سازی‌های لازم را در جهت توسعه زراعت چوب بعمل خواهیم آورد .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.