سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور اعضای شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور

گشایش محفل ادبی رواق ادب در خراسان رضوی

محفل ادبی رواق ادب استان خراسان رضوی با حضور اعضای شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و شاعران مطرح استانی و کشوری به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در این مراسم گفت: کتابخانه‌های عمومی همیشه خواستگاه محافل ادبی بوده اند و تشکیل این محفل‌های ادبی در ادارات کل کتابخانه‌های عمومی و به تبع آن همه کتابخانه‌های عمومی اقدامی ارزشمند و تاثیرگذار در حوزه فرهنگی است.

او ادامه داد: کمک به گسترش و پیشرفت فرهنگی استان و کشور، تبدیل محافل ادبی به محل ملاقات و معاشرت‌های ادبی، شناسایی جوانان مستعد و هنرمند و شعر اولی به عنوان نوشاعران و نوادبیان و معرفی آنان به جامعه ادبی کشور از جمله رسالت‌های محافل ادبی خواهد بود.

حسین امامی نماینده مردم چناران و طرقبه شاندیز در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شاید در زبان گفتاری با تعداد زیادی جمله قادر باشیم شور و حال محرم را بیان کنیم، اما محتشم کاشانی در بیت «باز این چه شورش است که در خلق عالم است» به خوبی عظمت و حال وهوای محرم را بیان کرده است.

او ادامه داد: امیدواریم محافل ادبی کتابخانه‌های عمومی به تلطیف فضای جامعه کمک کند و در حالی که رهبر معظم انقلاب بر ترویج کالای ایرانی تاکید دارند این محافل ادبی نیز مروج شعر و ادب ایران اسلامی باشند.

مصطفی محدثی خراسانی شاعر برجسته استان و عضو شورای ادبی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هم گفت: انجمن گردانی و ایجاد محفل ادبی در خراسان رضوی سابقه طولانی دارد و انجمن‌های ادبی جودی، نگارنده، فرخ، قهرمان، استاد صاحبکار و انجمن‌های ادبی حوزه هنری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از گذشته تاکنون تجربه موفق در این خصوص بوده اند که این کارآمدی در بیانات رهبر معظم انقلاب نیز ذکر شده است.


انتهای پیام//ز. ق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.