سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تولید داروی ترک اعتیاد با همکاری وزارت بهداشت

رئیس جهاد دانشگاهی کشور گفت: امروزه اعتیاد یکی از معضلات بزرگ جامعه است که برای رفع آن با همکاری وزارت بهداشت اقدام به تولید داروی گیاهی ترک اعتیاد کردیم.

حمیدرضا طیبی رئیس جهاد دانشگاهی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره همکاری این جهاد با وزارت بهداشت برای تولید دارو‌های گیاهی اظهار کرد: کشور ما دارای سابقه بسیار طولانی در زمینه طب سنتی و استفاده از دارو‌های گیاهی است.

او افزود: جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد مولود انقلاب است که تمام تلاش خود را به سوی انجام فعالیت‌های شاخص علمی و فناورانه به منظور رفع نیاز‌های کشور سوق می‌دهد.

طیبی تصریح کرد: جهاد دانشگاهی تصمیم گرفت تا در زمینه تولید دارو‌های گیاهی با وزارت بهداشت همکاری کند.

او با بیان اینکه جهاد دانشگاهی اولین پژوهشگاه گیاهان دارویی را در کشور راه اندازی کرده است، تاکید کرد: جمع آوری گیاهان از طبیعت باعث هدر رفتن سریع و بیشتر آن‌ها می‌شود؛ بنابراین دارو‌های گیاهی در ابتدا باید بومی و اهلی شوند تا به روش‌های علمی بتوان آن‌ها را کشت کرده و در اختیار کشاورز قرار داد تا در انتها تبدیل به عصاره و دارو‌های مختلف شوند.

تولید دارو‌های گیاهی از موفقیت‌های بزرگ جهاد دانشگاهی است

رئیس جهاد دانشگاهی کشور ادامه داد: یکی از فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در پژوهشگاه گیاهان دارویی، تولید دارو‌های گیاهی مختلفی بوده که دانش آن‌ها متعلق به خودمان است و دقیقا استاندارد‌های وزارت بهداشت را در تولید دارو و بالینی شدن آن‌ها رعایت کرده ایم.

طیبی درباره تولید دارو‌های گیاهی مرتبط با ترک اعتیاد در جهاد دانشگاهی، گفت: اعتیاد یکی از مشکلاتی است که در جامعه به ویژه در میان جوانان با آن مواجه هستیم و از آنجایی که رفع معضل اعتیاد به عنوان یکی از زمینه‌های کاری ما انتخاب شده است داروی گیاهی ترک اعتیاد با طی کردن تمام مراحل علمی و طبق استاندارد‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو با موفقیت تولید شده است و در اختیار جامعه قرار خواهد گرفت.

طیبی با اشاره به فعایت های دیگر جهاد دانشگاهی در روزهای آتی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی در حوزه‌های مختلف فعالیت‌های خوبی انجام داده است و در حال ادامه دادن کار‌های خود در تمام زمینه هاست تا بتواند به دستاورد‌های بزرگی برسد. امیدوار هستیم که تا پایان امسال بتوانیم از یک محصول دیگر هم در زمینه محصولات دارویی این پژوهشگاه رونمایی کرده و در این زمینه موفق باشیم.

رئیس جهاد دانشگاهی کشور درباره اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا، گفت: جهاددانشگاهی در پژوهشگاه رویان خود در حوزه سلول‌های بنیادی، تجربه‌های ارزشمندی در بهبود بیماری‌ها کسب کرده است که امیدوار هستیم تا بتوانیم با استفاده از سلول‌های مختلف بنیادی به‌ویژه سلول‌های مزانشیمی مشکلاتی را که در اثر ابتلا به ویروس کرونا در ریه افراد به وجود آمده را بهبود ببخشیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.