سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اوبر بزرگترین رقیب انگلستانی خود را خریداری می‌کند

خبر‌ها حاکی از آن است که اوبر قصد دارد بزرگترین رقیب خود در زمینه تاکسی اینترنتی در انگلستان را خریداری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اوبر اعلام کرده است که در حال خریدن سرویس اوتوکب، یک تأمین‌کننده رزرو تاکسی در انگلستان و رقیب جدی خود است. این حرکت اوبر را قادر می‌سازد تا راننده‌هایی را که به عنوان بخشی از شبکه iGo در برنامه اوبر کار می‌کنند، در خود جای دهد. ناگفته نماند که اوبر با این کار، ردپای عملیات خود در انگلستان را گسترش می‌دهد که هم اکنون به ۱۴ شهر بزرگ محدود می‌شود.


بیشتر بخوانید


اکثر شهر‌های انگلستان، به غیر از لندن کمتر از سرویس‌های تاکسیرانی اینترنتی استفاده می‌کنند و تعداد شرکت‌های ارائه‌دهنده این سرویس در انگلستان کم است. تا این اواخر، آژانس گرفتن نیازمند یک تماس تلفنی بود، چون این سرویس‌ها برای فعالیت و آغاز به کار، کمبود منابع داشتند. اوتوکب که کار خود را با تأمین رادیوی خودرو و دیگر تجهیزات آغاز کرد، یک اپلیکیشن مانند اوبر راه‌اندازی کرد. این برنامه، به شرکت‌های تاکسیرانی اهدا شد که فعالیت آنلاین خود را بدون هیچ تلاش اضافی گسترش دادند.

با این وجود، اوتوکب که از تهدید اوبر باخبر بود، یک قدم پیش‌تر رفت. این شرکت صحبت‌هایی بین شرکت‌های تاکسیرانی راه‌اندازی کرد تا شبکه iGo Everywhere را آغاز کند. این شبکه به عنوان یک رقیب جدی برای اوبر به حساب می‌آید. اگر مسافری قصد داشت تا از یک شهر مبدأ به شهر مقصد خود جابجا شود، با وجود شبکه iGo Everywhere، می‌تواند از سرویس اینترنتی تاکسیرانی همان شهر اقدام به گرفتن تاکسی کند. مهم‌تر ازهمه این است که این شبکه مانع نصب برنامه اوبر در آن شهر می‌شود.

اوتوکب می‌گوید که شبکه iGo با دسترسی به ۷۵ هزار پلتفرم خودرو و تاکسیرانی بزرگترین شبکه تاکسیرانی در انگلستان است که در اقصی‌نقاط جهان مانند آمریکا، اروپا، آفریقا و آسیا بیشترین فعالیت را دارد. به طور طبیعی، اوبر قادر خواهد بود بسیاری از شکاف‌های خود در انگلستان را پر کند. برای این کار، اوبر از قبل در شهر‌های مختلف اپلیکیشن خود را راه‌اندازی کرده است. اوبر ادعا می‌کند که اوتوکب با فراهم کردن فناوری‌های انحصاری خود و به کار گرفتن دیگر صنایع سراسر جهان مستقل خواهد ماند.

البته جالب است بدانید که رانندگان تاکسی در انگلستان که در گذشته طرفداران اوبر نبودند، از این پیشرفت جدید استفاده می‌کنند. بعلاوه، تلاش اوتوکب تا حدود زیادی مورد استقبال قرار گرفت، زیرا این امر باعث می‌شود درجه‌ای از استقلال فراهم شود؛ ضمن این که سپر را در برابر اوبر فراهم می‌کند و از صنعت خود دفاع می‌کند. در کنار این موضوع، باید دید که چطور تاکسی‌ها نسبت به عضویت در خانواده گسترده اوبراعتماد می‌کنند.

ناگفته نماند که تمام مسئله اوبر صرفاً یکی از پرمعناترین رقبای بریتانیایی خود را خریداری کرده تا به شبکه خود جذب شود. این ممکن است موضوعی باشد که مقامات رقابت کشور می‌تواند قبل از گذر از فروش، علاقه‌مند به بررسی آن باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.