سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گامی دیگر برای ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد از امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه یزد، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سعید دشتی زاد، رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد گفت: دانشگاه یزد، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی و فناوری و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام با هدف ارتقای مشارکت در نهضت تولید علم و ترویج علوم مورد نیاز آموزش و پژوهش مبتنی بر نیاز‌های ملی، تفاهم نامه همکاری سه جانبه‌ای را امضا کردند.

او افزود: در این تفاهم‌نامه بر ضرورت کاربردی کردن دستاورد‌های علمی و پژوهشی از طریق تعامل با مراکز علمی و پژوهشی داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی، رصدکردن پیشرفت‌ها و تحولات علمی، حرکت در مسیر نظریه‌پردازی و استفاده بهینه از امکانات موجود برای اهداف مشترک و توسعه همکاری‌های علمی و پژوهشی، فناوری و بین‌المللی تأکید شده است.

دشتی زاد ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری و نیز پایگاه استنادی علوم جهان اسلام متعهد شده اند درخصوص نمایه‌سازی اطلاعات و آمار تولیدات پژوهشگران و تحقق شاخص‌های رتبه‌بندی و ورود دانشگاه یزد به نظام‌های بین‌المللی رتبه‌بندی، با این دانشگاه همکاری کنند.

مرکز منطقه‌ای همچنین متعهد شد تسهیلات لازم برای چاپ و انتشار کتاب‌ها و نشریات معتبر علمی دانشگاه و استفاده دانشگاه از منابع و مدارک علمی الکترونیک و چاپی را فراهم کند.

رئیس روابط عمومی دانشگاه یزد اظهار داشت: ارسال اطلاعات کتاب‌شناختی مربوط به کتاب‌ها، طرح‌های تحقیقاتی، پایان‌نامه‌ها و سایر مدارک علمی و همچنین همکاری در خرید مجلات و منابع علمی مورد نیاز مرکز منطقه‌ای و پایگاه استنادی علوم جهان اسلام در کشور‌های اسلامی نیز از جمله تعهدات دانشگاه یزد در چارچوب تفاهم‌نامه مذکور است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.