تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه یزد و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری کشور با هدف استفاده از ظرفیت علمی امضا شد.

تفاهم نامه همکاری مرکز تعاملات بین المللی علم و فناوری با دانشگاه یزد امضا شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، برید لقمانی رئیس دانشگاه یزد با بیان اینکه تفاهم نامه همکاری  میان دانشگاه یزد و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری کشور با هدف استفاده از ظرفیت علمی و حرفه‌ای متخصصان ایرانی خارج از کشور در مراکز علمی، فناوری و صنعتی توأم با ترغیب، تسهیل و ایجاد انگیزه برای بازگشت آنان و همچنین فراهم کردن شرایط مناسب برای توسعه فناوری‌های نوظهور و پیشرفته و کمک به تأسیس شرکت‌های فناور در حوزه فناوری‌های پیشرفته، است.

او افزود: کمک‌های مادی و حمایت‌های اجرایی از برگزاری دوره‌های پسادکتری و فرصت‌های مطالعاتی و همچنین استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های متخصصان ایرانی خارج از کشور به عنوان استاد مدعو معین از جمله مواردی است که در این تفاهم‌نامه مورد توافق قرارگرفته است.

لقمانی بیان کرد: مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری کشور همچنین در چارچوب مفاد این تفاهم‌نامه متعهد به پشتیبانی مالی و اجرایی از برگزاری سخنرانی‌ها، کارگاه‌های تخصصی و فعالیت‌های فناورانه شد.

رئیس دانشگاه یزد اظهار داشت: حمایت از اشتغال و ارائه تسهیلات نظام وظیفه تخصصی به مشمولان واجد شرایط و همچنین پرداخت وام خرید، ساخت یا ودیعه مسکن با اولویت حمایت از استادیاران جوان از جمله مواردی است که از سوی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری کشور انجام خواهد شد.

او با اشاره به تعهدات دانشگاه یزد ادامه داد: دانشگاه یزد باید سالانه ظرفیت‌ها و اولویت‌های پژوهشی خود را به منظور تعریف در برنامه‌های پژوهشی و فناوری مشترک تبیین کند. فراهم کردن کلیه امکانات مورد نیاز نظیر فضای استقرار و امکانات آزمایشگاهی، دسترسی به کتابخانه برای انجام فعالیت‌های پژوهشی متقاضی از دیگر تعهدات دانشگاه یزد در چارچوب این تفاهم‌نامه است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار