سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات متنوع و آزادی زندانیان در مرحله دوم کمک مومنانه

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه در سه مرحله دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه پایانی صفر اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سرهنگ مهدی صادق‌پور مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین  گفت: باتوجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اجرای مرحله دوم نهضت کمک مؤمنانه که شامل سه مرحله دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه پایانی صفر است و از تنوع خدماتی از جمله توزیع بسته معیشتی، لوازم التحریر و جهیزیه برخوردار است.

صادق‌پور افزود:  توزیع جهیزیه برای خانواده‌های نیازمند با کمک کمیته‌ی امداد و بهزیستی، استفاده از ظرفیت موکب‌ها و هیئت‌ها برای اطعام نیازمندان، آزادی زندانیان، اهدای خون و خدمات عمرانی از جمله اقدامات پیش‌بینی شده در نهضت کمک مؤمنانه هستند.

به گفته او، اقدامات مربوط به شناسایی جامعه هدف این کار در کمک‌های مؤمنانه‌ی ماه مبارک رمضان تکمیل و به روز رسانی شده است و کمک و خدمت رسانی به این افراد صورت می‌گیرد.

صادق‌پور گفت: در هر مرحله حداقل ۲۰ هزار بسته بین افراد شناسایی شده توزیع می‌شود که البته این میزان بدون احتساب سایر خدمات از جمله قربانی، کارت هدیه، جهیزیه و لوازم التحریر است.

 مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قزوین افزود: این ایام ۳۰ واحد منزل مسکونی محرومین که بازسازی، تعمیر و احداث شده‌اند، افتتاح می‌شوند و این روند پس از این نیز ادامه خواهد داشت و افراد از طرف بهزیستی و کمیته امداد معرفی می‌شوند.

صادق‌پور گفت: در راستای نهضت کمک مؤمنانه یک مسیر روستایی افتتاح شد و با این اقدام مسیر روستای زکاور به مدت یک و نیم ساعت کوتاه‌تر می‌شود.

قرارگاه نهضت کمک مؤمنانه در استان در سطح سپاه و استانداری شکل گرفته و دبیری آن به عهده‌ی بسیج سازندگی است و نواحی بسیج نیز به طور مجزا این نهضت را اجرا می‌کنند.

او  با اشاره به اینکه اعتبار این کمک‌های مؤمنانه از طرف قرارگاه محرومیت زدایی سپاه پاسداران و استفاده از ظرفیت خیرین تامین می‌شود، افزود: مردم نیز می‌توانند کمک‌های خود را از طریق نواحی بسیج در اختیار افرادی که بر اثر کرونا آسیب دیده‌اند قرار دهند.

این مقام مسئول در ادامه گفت: حداقل اعتبارهر بسته‌ی معیشتی که توزیع آن از چهارشنبه‌ی آینده آغاز می‌شود ۳۰۰ هزار تومان، هر بسته‌ی لوازم التحریر که اکنون هزار بسته‌ی آن تامین شده ۱۰۰ هزار تومان و هر سری جهیزیه شامل ۱۳ قلم جنس ۲۰ میلیون تومان است.

در مجموع از ظرفیت تمام خدماتی که در قالب نهضت عمومی و همکاری مردم در راستای کمک رسانی به هم وطنان قابل اجرا باشد استفاده می‌شود.

انتهای پیام/ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.