استاندار قزوین گفت: اگر مردم به موارد بهداشتی بی تفاوت باشند وارد موج دوم شیوع کرونا خواهیم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، جمالی پور استاندار در گفتگوی ویژه خبری شبکه قزوین گفت: در ماه‌های گذشته همکاری و حمایت مردم برای مبارزه با کرونا مطلوب بود، اما متاسفانه اخیرا برخی از افراد سهل انگاری می‌کنند و الزامات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

جمالی پور افزود: تا دهم خرداد روند سرعت شیوع این بیماری سیر کاهشی داشت، اما بعد از آغاز فعالیت مجدد صنوف به علت رعایت نکردن اصول بهداشتی از سوی مردم و صاحبان صنوف در برخی مواقع با روند افزایشی روبرو شدیم.

او گفت: خوشبختانه شاهد شرایط قرمز و بحرانی در استان نیستیم، اما در سه شهرستان شاهد وضعیت زرد و در برخی از شهر‌ها نیز با رعایت مردم شاهد وضعیت سفید هستیم.

به گفته استاندار؛ وضعیت کنترل این بیماری در روستا‌ها مطلوب است و این موضوع بیانگر پایبندی روستائیان به رعایت الزمات بهداشتی است.

جمالی پور، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، خودداری از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد مگر بنا به ضرورت و استفاده از ماسک و دستکش را برای حفظ سلامت جامعه ضروری دانست.

او با اشاره به اتحاد و همدلی مردم و مسئولان برای حمایت از افراد و خانواده‌های آسیب دیده از کرونا گفت: در رزمایش کمک مومنانه استان قزوین بیش از ۲۰ میلیارد تومان کمک جمع آوری و بیش از ۱۰۰ هزار بسته حمایتی بین آسیب دیدگان توزیع شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار