فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) البرز:

بیش از ۴میلیارد کمک مومنانه در اختیار آسیب‌دیدگان کرونا قرار گرفت

طاهرخانی گفت: بیش از چهار میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان در قالب رزمایش کمک مومنانه در اختیار آسیب‌دیدگان از کرونا قرار گرفت.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ پاسدار اسماعیل طاهرخانی در این باره اظهار کرد: رزمایش کمک مومنانه در سه مرحله صورت گرفت و بیش از ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک‌های نقدی و غیرنقدی در اختیار اقشار آسیب دیده قرار گرفت.

او ضمن تشکر از خیرین و مردم گفت: در رزمایش کمک مومنانه نهاد‌های مختلف دولتی و خصوصی به همراه مردم با لبیک به فرمایشات رهبر انقلاب ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان کمک در اختیار اقشار آسیب دیده از بحران کرونا قرار دادند و برگ زرینی از همدلی و نوع دوستی را رقم زدند خدای متعال وقتی دستگیری بندگانش را توسط مردم می‌بیند قطعاً رحمت الهی را بر آن دیار نازل خواهد کرد.

سرهنگ طاهرخانی تصریح کرد: ۳۱۰۰ عدد بطری حاوی محلول ضد عفونی کننده به ارزش ۳۱۰ میلیون تومان برای مبارزه با کرونا در اختیار مردم قرار گرفت و بیش از ۵۴ هزار عدد ماسک برای نیازمندان توزیع شد و به کار گیری کارگاه‌های خیاطی برای تولید انبوه ماسک، دستکش و گان زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی از دیگر کار‌های حوزه‌های مقاومت بسیج و سپاه ناحیه امام رضا ع شهرستان البرز بوده است.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز گفت: شناسایی ۷۲۸ خیر در رزمایش کمک مومنانه از دیگر کار‌های آماری جامعه هدف بود که در شرایط‌های حاد و بحرانی می‌توان با آنان مرتبط شد، در گذشته بانک جامع از خیرین وجود نداشت و برای دسترسی به آنان با مشکلاتی مواجهه بودیم، خیرین دست توانمند خویش را با نگاه الهی از مردم آسیب دیده دریغ نکردند.

طاهرخانی افزود: در برخی موارد افرادی شناسایی شدند که نیاز آنان با کالای غیرنقدی برآورده نمی‌شد از این رو با کمک از خیرین و مردم و آورده‌های سپاه ۴۲۴ مورد کمک نقدی به ارزش ۶۸ میلیون تومان انجام شد، ۳۲۵ مورد بخشودگی اجاره بها در سطح شهرستان با رایزنی سپاه و حوزه‌های بسیج صورت گرفته که شامل باشگاه‌های ورزشی و املاک تجاری مسکونی به ارزش ریالی ۴۳۰ میلیون تومان از دیگر کار‌های انجام شده برای اقشار و مشاغل آسیب دیده از کرونا است.

او تصریح کرد: بسته‌های معیشتی توزیع شده ۱۲ هزار و ۷۹۲ مورد بوده که ارزش ریالی آن دو میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان بوده و اقشار آسیب دیده از بحران کرونا حداقل اقلام مورد نیاز را دریافت کردند. بانک جامع و خوبی توسط حوزه‌های مقاومت بسیج از افراد آسیب دیده و مستضعف در اختیار ما قرار داده که برای ساماندهی و کاهش فقر در این جمعیت سپاه پاسداران به عنوان سربازان انقلاب در کنار مردم و مسئولان آماده فداکاری است.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز گفت: ۱۰۱ قرارگاه برای کمک مومنانه در زمینه‌های مختلف در سطح شهرستان البرز دایر شد، خیرین بیش از ۳۰۰ کیلو شیرینی به صورت رایگان در اختیار نیازمندان قرار دادند و ۲۲ هزار و ۵۳۰ پرس غذای گرم و نزدیک ۲۰ میلیون تومان نان رایگان بین مردم توزیع کردند. توزیع هشت هزار و ۴۱۲ کیلوگوشت، هشت میلیون خدمات دندانپزشکی و درمانی، پرداخت قبض نیازمندان و ۵۰ قلم جهیزیه از دیگر کار‌های صورت گرفته رزمایش کمک مومنانه حوزه‌های مقاومت بسیج و سپاه ناحیه البرز بوده است.

انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار