سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیام تبریک امام جمعه و استاندار کرمان

امام جمعه و استاندار کرمان به مناسبت روز عرفه و عید قربان پیام تبریکی صادر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان و  محمـــدجواد فــدائی، استاندار کرمان در پیامی مشترک ضمن بیان کارکرد‌های معنوی و اجتماعی عید قربان، روز بزرگ عرفه و عید قربان را به ایرانیان و مردم نجیبِ کرمان تبریک گفتند.

متن پیام ایشان بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«آن عید قربان را بگو، وان شمع قرآن را بگو
آن فخر رضوان را بگو، مستان سلامت می‌کنند»

عرفه، هنگامه استجابت دعا و عید قربان، یوم النحر، جلوه گاه بندگی و فرمانبرداری انسان در برابر خدا و روز جوشش و خروش جوامع اسلامی در برابر کنش‌های اهریمنی است. قربان (یوم الضحی) و روز «حج اکبر» و زمان «ثج» و «عج» و جلوه‌گاه یادکرد عظمت پروردگار و خروش طنین الله‌اکبر است. به استناد کلام امام سجاد (ع)، «خداوند در این روز خجسته، به نیاز‌های انسان خواهنده، جوینده، امیدوار و بیمناک می‌نگرد». از کلام امام خمینی (ره) است که «عید قربان، عیدی است که انسان‌های آگاه را به یاد قربانگاه ابراهیمی می‌اندازد. قربانگاهی که درس فداکاری و جهاد در راه پروردگار را به فرزندان آدم، اصفیاء و اولیای خدا می‌دهد».

باور ما این است که حقیقت معنوی قربان، به قربانگاه بردن نفسِ سرکش، برآمدن انسان از خویشتنِ خویش و عبور باشکوه و پیروزمندانه انسان فداکار از آزمون الهی و رسیدن او به مرتبه خلیل‌الرحمانی است. از منظر اجتماعی هم عید قربان، عید رویش وحدت و هم‌دلی و نمود گفتمان دین‌مدار جوامع اسلامی است. ما با این نگره‌های دینی، روز عرفه و عید قربان را به همه مردم شریف ایران و به ویژه مردمِ نجیب کرمان تبریک و شادباش عرض می‌کنیم و امیدواریم خداوند به همه ما توفیق مبارزه با پلیدی‌ها و طاعت و بندگی بارگاه حضرتش را عطا بفرماید.

حسن علیدادی سلیمانی
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان

محمد جواد فدائی
استاندار کرمان

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.