سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار شبکه بهداشت و درمان نیکشهر در آستانه عید قربان

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیکشهر گفت:رعایت نکات بهداشتی در روز عید قربان برای پیشگیری از بیمار‌های مشترک بین انسان و دام ضروریست.

همایون دادگر مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیکشهر در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت :دو بیماری ویروسی کرونا و تب کریمه کنگو  در ایام عید قربان در صورت رعایت نشدن شیوه نامه های بهداشتی می توانند جان مردم را به خطر بی اندازند که پیشگیری بهترین و به صرفه ترین راه برای قطع زنجیره این دو بیماری در این ایام است.

او با تاکید بر اینکه با نزدیک شدن به عید قربان و افزایش عرضه دام ضروری است که مردم هنگام خرید دام نکات بهداشتی را رعایت کنند، ادامه داد : بیماری تب کریمه کنگو(CCHF) با علائم تب ، سردرد ، خونریزی نسوج ، لثه و بینی است که بسیار کشنده و مسری است که از طریق گوشت تازه دام های آلوده ، لاشه ها ، آلایش دامی و کنه دام ها به انسان منتقل می شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیکشهر با بیان اینکه هم مرز بودن با کشور پاکستان و ورود دام های آلوده و گرمای شدید در سیستان و بلوچستان شرایط را برای شیوع این بیماری مساعد کرده است؛  افزود: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو رعایت بهداشت هنگام خرید و ذبح دام ها و عدم تماس با گوش تازه و کنه دام ها است.

دادگر با تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی اظهار داشت : باتوجه به افزایش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در نیکشهر در روز عید از دست دادن ، روبوسی و بغل کردن خودداری شود و هنگام استفاده از گوشت تازه حداقل ۲۴ ساعت در یخچال نگه داری و سپس استفاده شود.

انتهای پیام/پ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.